Vannak vásárlók, akik nem akarnak használt autót, mert csak az újban bíznak, de nem tudnak érte hárommillió forintot vagy még többet kiadni. Összeállításunkban a legolcsóbb új autókat szedtük össze a Vezess.hu adatbázisára építve, amelynek ár- és felszereltségi adatait az EurotaxGlass tartja naprakészen.

Muszáj megjegyezni, hogy ez a lista inkább azt szemlélteti jól, hogy a listaárak csak irányadónak jók. Vagy inkább annak sem. Ha autót akarunk venni, ássunk mélyre, nézzünk meg minden lehetőséget, mert ha nem ragaszkodunk az egyedileg választott színhez és összepakolt extralistához (ami úgyis karcsú ebben az ársávban), akkor egy kiállítási vagy bemutatódarabbal sokkal jobban járunk. 
Ezekre kell vadászni, nem mellesleg az akciók, kedvezmények kötelező elemei a hazai autópiacnak, már egyszerű levelezés során is csökken az ár, de ha tényleg komoly vásárlási szándékkal lépünk be egy szalon ajtaján, még jobban faraghatunk a vételárból.
3. Suzuki Splash 1,0 GC AC - 2 253 000 Ft. A listában szereplő első autó, amit légkondicionálóval kapunk meg. Tesztünkből kiderül, hogy szerepkörének, az olcsó, takarékos városi kisautónak még alapfelszereltséggel, egyliteres motorral is megfelel a Splash.
10. Nissan Micra 1.2 Visia - 2 699 000 Ft.

10. Nissan Micra 1.2 Visia – 2 699 000 Ft.

9. Toyota Aygo x - 2 695 000 Ft. Egy vadonatúj típus is befért az áttekintésbe, persze nem a zseniális harmonikatetővel. A PSA Peugeot Citroën és a Toyota hármas ikreit ismét a Toyota tervezte, gyártásuk a közös csehországi üzemben folyik. Az új Aygo vezetéséről itt olvashatók tapasztalataink

9. Toyota Aygo x – 2 695 000 Ft. Egy vadonatúj típus is befért az áttekintésbe, persze nem a zseniális harmonikatetővel. A PSA Peugeot Citroën és a Toyota hármas ikreit ismét a Toyota tervezte, gyártásuk a közös csehországi üzemben folyik. Az új Aygo vezetéséről itt olvashatók tapasztalataink

8. Dacia Dokker 1,6 Access - 2 660 000 Ft. Ár/körbezárt légköbméter arányban a Dacia Dokker a legjobb. Ezért az árért csak jobb oldalra jut tolóajtó, viszont mindhárom csemete ülését Isofix-csatlakozókhoz rögzíthetjük hátul és van menetstabilizáló meg négy légzsák. A 82 lóerős benzines motorra a gyári marketinges azt mondaná, hogy kiforrott, bár az öreg, de strapabíró őszintébb volna. Ehhez a motorhoz is van gyári LPG-átalakítás

8. Dacia Dokker 1,6 Access – 2 660 000 Ft. Ár/körbezárt légköbméter arányban a Dacia Dokker a legjobb. Ezért az árért csak jobb oldalra jut tolóajtó, viszont mindhárom csemete ülését Isofix-csatlakozókhoz rögzíthetjük hátul és van menetstabilizáló meg négy légzsák. A 82 lóerős benzines motorra a gyári marketinges azt mondaná, hogy kiforrott, bár az öreg, de strapabíró őszintébb volna. Ehhez a motorhoz is van gyári LPG-átalakítás

7. Renault Twingo 1.0 SCe Life - 2 590 000 Ft.

7. Renault Twingo 1.0 SCe Life – 2 590 000 Ft.

6. Hyundai i10 1,0 Life - 2 549 000 Ft. Örömteli, hogy a városi mini biztonsági felszereltsége a 2,5 milliós ársáv ellenére is teljes. Menetstabilizáló elektronika mellett első, oldalsó és függönylégzsákok is alapáron járnak hozzá, ami akárcsak 5-6 éve is valószerűtlennek tűnt egy magyarországi alapmodell esetében

6. Hyundai i10 1,0 Life – 2 549 000 Ft. Örömteli, hogy a városi mini biztonsági felszereltsége a 2,5 milliós ársáv ellenére is teljes. Menetstabilizáló elektronika mellett első, oldalsó és függönylégzsákok is alapáron járnak hozzá, ami akárcsak 5-6 éve is valószerűtlennek tűnt egy magyarországi alapmodell esetében

5. Kia Picanto 1,0 LX 2 449 000 Ft. Bár olcsóbb nagyon friss testvérmodelljénél, a Kia Picantóban az egyliteres háromhengeres három lóerővel erősebb és az i10 összes biztonsági extráját fedélzetén tudhatja. Összehasonlító tesztünkön nagyon jól szerepelt, de nem ezzel a felszereltséggel

5. Kia Picanto 1,0 LX 2 449 000 Ft. Bár olcsóbb nagyon friss testvérmodelljénél, a Kia Picantóban az egyliteres háromhengeres három lóerővel erősebb és az i10 összes biztonsági extráját fedélzetén tudhatja. Összehasonlító tesztünkön nagyon jól szerepelt, de nem ezzel a felszereltséggel

4. Skoda Citigo 1.0 Active - 2 391 960 Ft.

4. Skoda Citigo 1.0 Active – 2 391 960 Ft.

3. Dacia Logan MCV 1,2 Access - 2 200 000 Ft. A Multi Convivial Vehicle eredetiben sem hangzik sokkal értelmesebben, mint magyar megfelelője (együttélésre többszörösen alkalmas jármű). A Logan kombi értelmét ne a nevében keressük: ekkora szállítókapacitást ennyi pénzért sehol nem vehetünk nullkilométeres autóban. A 250 000 forintos gyári autógázszettel a gazdaságosság netovábbja

3. Dacia Logan MCV 1,2 Access – 2 200 000 Ft. A Multi Convivial Vehicle eredetiben sem hangzik sokkal értelmesebben, mint magyar megfelelője (együttélésre többszörösen alkalmas jármű). A Logan kombi értelmét ne a nevében keressük: ekkora szállítókapacitást ennyi pénzért sehol nem vehetünk nullkilométeres autóban. A 250 000 forintos gyári autógázszettel a gazdaságosság netovábbja

2. 2 120 000 Ft. A Sandero esetében 100 000 forintos felárat jelent az azonos felszereltségű és hajtásláncú Loganhoz képest. Ennyi az ára annak, hogy a kissé bumfordi csomagtartóval megvert forma helyett egy fokkal elfogadhatóbb megjelenésű karosszériában dolgozik a 75 lovas motor. Változnak az idők, 15-20 éve még mindenki szedánra vágyott, mára lecsengett ez a hullám.

2. 2 120 000 Ft. A Sandero esetében 100 000 forintos felárat jelent az azonos felszereltségű és hajtásláncú Loganhoz képest. Ennyi az ára annak, hogy a kissé bumfordi csomagtartóval megvert forma helyett egy fokkal elfogadhatóbb megjelenésű karosszériában dolgozik a 75 lovas motor. Változnak az idők, 15-20 éve még mindenki szedánra vágyott, mára lecsengett ez a hullám.

1. Dacia Logan 1,2 Access - 2 020 000 Ft. Aki kibírja légkondi nélkül, annak a magyar piac legolcsóbb autója egészen komolyan vehető családi hátas. Tágas és strapabíró batár, 75 lóerős motorja gyenge, de takarékos. Három év/100 0000 kilométer garancia van rá, szervokormányos és ESP-vel, négy légzsákkal a biztonsági felszereltsége is igen jó. Persze ez nem a Dacia bőkezűségén múlott, az európai forgalomba helyezési szabályok kényszerítették ki.

1. Dacia Logan 1,2 Access – 2 020 000 Ft. Aki kibírja légkondi nélkül, annak a magyar piac legolcsóbb autója egészen komolyan vehető családi hátas. Tágas és strapabíró batár, 75 lóerős motorja gyenge, de takarékos. Három év/100 0000 kilométer garancia van rá, szervokormányos és ESP-vel, négy légzsákkal a biztonsági felszereltsége is igen jó. Persze ez nem a Dacia bőkezűségén múlott, az európai forgalomba helyezési szabályok kényszerítették ki.