Írtunk már a legtakarékosabb benzines autókról, most ugyanez a tematika, csak éppen ezúttal a dízeleket állítottuk sorba, hogy melyik is közülük az, amelyik a legkevesebb gázolajjal jut a legmesszebbre. Aki a benzines rekordereket is átfutná, az ide kattintson.
1.- Dobpergés és harsonaszó, a dízel fogyasztási bajnok az Audi A2 3L. 3,6 literes átlaggal. Értik, 11 forint vele egy kilométer a  jelenlegi gázolajárak mellett. Nagy kár, hogy A2-est már egy ideje nem lehet kapni.
10. – A hazai, a tulajdonosok szerint álomfogyasztásokat produkáló Suzuki Swift az 5,2 literes átlagával csupán a tízedik helyre volt elég. 41 autó átlaga ez az eredmény, 4,6 liternél kevesebbet nem fogyasztott senkinél, míg a másik véglet a 7 liter. Ugyanebbe a fogyasztási kategóriába tartozik a Dacia Sandero és az Opel Corsa is.

10. – A hazai, a tulajdonosok szerint álomfogyasztásokat produkáló Suzuki Swift az 5,2 literes átlagával csupán a tízedik helyre volt elég. 41 autó átlaga ez az eredmény, 4,6 liternél kevesebbet nem fogyasztott senkinél, míg a másik véglet a 7 liter. Ugyanebbe a fogyasztási kategóriába tartozik a Dacia Sandero és az Opel Corsa is.

9. – Alig egy tizedliterrel jobb a Ford Fiesta, a merítés egész nagy, több mint 700 autós adatai alapján jött ki ez az eredmény. Bár a szélsőséges adatokat érdemes kidobni az értékelésből, a Fiesta mégis kivétel lehet ez alól, hiszen egy tucatnyian is vanna, akik 3,8 liter alatti fogyasztást is elértek vele. A maximum itt 8 liter. A Renault Clio, Mazda 2-es fogyasztási átlaga is ugyanennyi.

9. – Alig egy tizedliterrel jobb a Ford Fiesta, a merítés egész nagy, több mint 700 autós adatai alapján jött ki ez az eredmény. Bár a szélsőséges adatokat érdemes kidobni az értékelésből, a Fiesta mégis kivétel lehet ez alól, hiszen egy tucatnyian is vanna, akik 3,8 liter alatti fogyasztást is elértek vele. A maximum itt 8 liter. A Renault Clio, Mazda 2-es fogyasztási átlaga is ugyanennyi.

8. – Következik az ötliteres brigád, ahol a Volkswagen Polo a legjobban reprezentált modell, a maga majdnem 2000 autós adatbázisával. 3,2, illetve 8,1 liter a két véglet, de a 4 liter alatti fogyasztást már elég sokan elérték. A Polo mellett a Škoda Fabia és a Fiat Punto is ötliteres. Legalábbis a fogyasztásban.

8. – Következik az ötliteres brigád, ahol a Volkswagen Polo a legjobban reprezentált modell, a maga majdnem 2000 autós adatbázisával. 3,2, illetve 8,1 liter a két véglet, de a 4 liter alatti fogyasztást már elég sokan elérték. A Polo mellett a Škoda Fabia és a Fiat Punto is ötliteres. Legalábbis a fogyasztásban.

7. – Citroën C3 már befért a lélektani 5 liter alá. 243 autó fogyasztási átlaga adta a 4,9-es eredményt, a leggyakrabban mért fogyasztás pont 5 liter, de ezt a 4, és 4,4 literes eredmények javították tovább. A 4,9-es kategória elég népes, a Kia Picanto, Fiat Panda, Nissan Micra is mind itt tanyáznak.

7. – Citroën C3 már befért a lélektani 5 liter alá. 243 autó fogyasztási átlaga adta a 4,9-es eredményt, a leggyakrabban mért fogyasztás pont 5 liter, de ezt a 4, és 4,4 literes eredmények javították tovább. A 4,9-es kategória elég népes, a Kia Picanto, Fiat Panda, Nissan Micra is mind itt tanyáznak.

6. – A 4,8 literes kategória főszereplője a Toyota Yaris majdnem 270 autó adataival. 4 liternél kevesebbet és 6 liternél többet szinte alig valakinél fogyasztanak a dízel Toyota Yarisok. Ugyanebbe a kategóriában van még egy Toyota, az IQ is, Peugeot 106 és a Fiat 500-as is.

6. – A 4,8 literes kategória főszereplője a Toyota Yaris majdnem 270 autó adataival. 4 liternél kevesebbet és 6 liternél többet szinte alig valakinél fogyasztanak a dízel Toyota Yarisok. Ugyanebbe a kategóriában van még egy Toyota, az IQ is, Peugeot 106 és a Fiat 500-as is.

5. – A Renault Twingo a 4,7 literes kategória domináns szereplője, közel 100 autó fogyasztása alapján. A két véglet itt 3,6 és 6,2 liter, Szintén 4,7 literes a SEAT Arosa, Citroën Saxo is.

5. – A Renault Twingo a 4,7 literes kategória domináns szereplője, közel 100 autó fogyasztása alapján. A két véglet itt 3,6 és 6,2 liter, Szintén 4,7 literes a SEAT Arosa, Citroën Saxo is.

4. – Citroën AX trónol a sor negyedik helyén, teljesen egyedül a maga 4,4 literes fogyasztásával. Bár nem mai darab, mégis szenzációs fogyasztást lehet vele elérni. Az alig ötven-es AX-es brigád ötöde simán eljár vele 4 litere alatt is.

4. – Citroën AX trónol a sor negyedik helyén, teljesen egyedül a maga 4,4 literes fogyasztásával. Bár nem mai darab, mégis szenzációs fogyasztást lehet vele elérni. Az alig ötven-es AX-es brigád ötöde simán eljár vele 4 litere alatt is.

3. – A bronzérem a 4,2 literes fogyasztásért jár a smart fortwo-nak. 2000 kisautó adatai vannak a rendszerben, a nagy átlag a 4-4,5 literes sávban van, de akad, aki 6-8 litert is képes lelnyomni a torkán 100 kilométeren. 4,2 liter a Citroën C1 adata is, de ebből alig 50 autó van az adatbázisban.

3. – A bronzérem a 4,2 literes fogyasztásért jár a smart fortwo-nak. 2000 kisautó adatai vannak a rendszerben, a nagy átlag a 4-4,5 literes sávban van, de akad, aki 6-8 litert is képes lelnyomni a torkán 100 kilométeren. 4,2 liter a Citroën C1 adata is, de ebből alig 50 autó van az adatbázisban.

2. – 3,7 literrel éppen hogy lecsúszott az első helyről a Volkswagen Lupo 3L,  249 Lupo adatai azt mutatják, hogy az 5 literes átlagot is nehéz vele elérni, a jellemző fogyasztási adat a 3,8 liter.

2. – 3,7 literrel éppen hogy lecsúszott az első helyről a Volkswagen Lupo 3L, 249 Lupo adatai azt mutatják, hogy az 5 literes átlagot is nehéz vele elérni, a jellemző fogyasztási adat a 3,8 liter.

1.- Dobpergés és harsonaszó, a dízel fogyasztási bajnok az Audi A2 3L. 3,6 literes átlaggal. Értik, 11 forint vele egy kilométer a  jelenlegi gázolajárak mellett. Nagy kár, hogy A2-est már egy ideje nem lehet kapni.

1.- Dobpergés és harsonaszó, a dízel fogyasztási bajnok az Audi A2 3L. 3,6 literes átlaggal. Értik, 11 forint vele egy kilométer a jelenlegi gázolajárak mellett. Nagy kár, hogy A2-est már egy ideje nem lehet kapni.