Az általunk kiválogatott típusok széles merítésből kerültek be a tízes listára. A rostálás mögött meghúzódó alapgondolat csupán annyi volt, hogy az elérhető, megfizethető kategóriából lendületet véve haladjunk a totális őrületig. 

 

Alfa Romeo 159 3.2 JTS Q4 - Az olasz, amibe még a németek se tudnak belekötni. A 159 a sárnehéz autók korának fia, a masszív bunkerérzés nagykövete, csodálatos formába csomagolva, sportkombikhoz méltóan szűkebb 405 és 1235 liter között variálható puttonnyal.

Egy feltűnő színnel még ma is mindenki utánafordul, de ha a 3,2 literes V6-os dolgozik az orrban összkerékhajtással, akkor nem tart sokáig a bámészkodás, mert még a közel 1,8 tonna is képes tisztességes tempóval elrugaszkodni. 

Oké, a motor már nem a legendás Busso V6, de 260 lóereje és 332 Nm nyomatéka a forma mellett elég érv ahhoz, hogy az Alfa Romeo 159 felkerüljön a listára.
Saab 9-5 2.3 T - Titkos favorit a mára ritka, már a GM szárnyai alatt bevezetett típus. A 9-5 pedig tipikusan jó példája a svéd márka sugározta képnek, biztonságos, jól felszerelt, és olyan különc apróságokat kínál, amitől könnyen különlegesnek érezhetjük magunkat. Négyhengeres turbómotorja 2004-től már 220 lóerős teljesítményt adott le, de az Aero modellekben már 250 lóerő gyötörte az első kerekeket.Ahogy egy Saab-hoz illik ez volt az egyik legbiztonságosabb autó a piacon, az első NCAP törésteszt 1998-ban négy, a második, 2004-ben már ötcsillagos lett.

Saab 9-5 2.3 T – Titkos favorit a mára ritka, már a GM szárnyai alatt bevezetett típus. A 9-5 pedig tipikusan jó példája a svéd márka sugározta képnek, biztonságos, jól felszerelt, és olyan különc apróságokat kínál, amitől könnyen különlegesnek érezhetjük magunkat. Négyhengeres turbómotorja 2004-től már 220 lóerős teljesítményt adott le, de az Aero modellekben már 250 lóerő gyötörte az első kerekeket.Ahogy egy Saab-hoz illik ez volt az egyik legbiztonságosabb autó a piacon, az első NCAP törésteszt 1998-ban négy, a második, 2004-ben már ötcsillagos lett.

Alfa Romeo 159 3.2 JTS Q4 - Az olasz, amibe még a németek se tudnak belekötni. A 159 a sárnehéz autók korának fia, a masszív bunkerérzés nagykövete, csodálatos formába csomagolva, sportkombikhoz méltóan szűkebb 405 és 1235 liter között variálható puttonnyal. Egy feltűnő színnel még ma is mindenki utánafordul, de ha a 3,2 literes V6-os dolgozik az orrban összkerékhajtással, akkor nem tart sokáig a bámészkodás, mert még a közel 1,8 tonna is képes tisztességes tempóval elrugaszkodni. Oké, a motor már nem a legendás Busso V6, de 260 lóereje és 332 Nm nyomatéka a forma mellett elég érv ahhoz, hogy az Alfa Romeo 159 felkerüljön a listára.

Alfa Romeo 159 3.2 JTS Q4 – Az olasz, amibe még a németek se tudnak belekötni. A 159 a sárnehéz autók korának fia, a masszív bunkerérzés nagykövete, csodálatos formába csomagolva, sportkombikhoz méltóan szűkebb 405 és 1235 liter között variálható puttonnyal.
Egy feltűnő színnel még ma is mindenki utánafordul, de ha a 3,2 literes V6-os dolgozik az orrban összkerékhajtással, akkor nem tart sokáig a bámészkodás, mert még a közel 1,8 tonna is képes tisztességes tempóval elrugaszkodni.
Oké, a motor már nem a legendás Busso V6, de 260 lóereje és 332 Nm nyomatéka a forma mellett elég érv ahhoz, hogy az Alfa Romeo 159 felkerüljön a listára.

Opel Vectra OPC - Kezdjük a lényeggel: a 255 lóerős OPC érdekessége, hogy 260-at megy, ne érezze magát annyira jól a belső sávban a sok Audi, BMW és Mercedes. Ez már épp elég érv, de mindezek mellett a kocsi tökéletes báránybőrbe bújt farkas. Kevesen néznek ki egy tíz év körüli átlagos Opel kombiból ekkora erőt, és a csodálkozó pillantások begyűjtése külön öröm lehet a volán mögött. A 2,8 literes V6-os blokk 250 lóerős teljesítményről indult de 2006 után már 280 lóerővel hagyták el a gyárkaput. Az 530 literes alaphelyzetű csomagtartó 1850 literig bővíthető.

Opel Vectra OPC – Kezdjük a lényeggel: a 255 lóerős OPC érdekessége, hogy 260-at megy, ne érezze magát annyira jól a belső sávban a sok Audi, BMW és Mercedes. Ez már épp elég érv, de mindezek mellett a kocsi tökéletes báránybőrbe bújt farkas.
Kevesen néznek ki egy tíz év körüli átlagos Opel kombiból ekkora erőt, és a csodálkozó pillantások begyűjtése külön öröm lehet a volán mögött. A 2,8 literes V6-os blokk 250 lóerős teljesítményről indult de 2006 után már 280 lóerővel hagyták el a gyárkaput.
Az 530 literes alaphelyzetű csomagtartó 1850 literig bővíthető.

Volvo 850 T5-R: A családi kombiból faragott bitang svéd igazi veszett vad, ráadásul itthon fellelhetetlen. Mégis helyet kapott a listában, mert kombi nem ugrott úgy kerékvetőn, mint az ebbe a formába öntött túraautó verzió. A 243 lóerős teljesítmény mellé hatalmas csomagtérrel (790-1585 l), kényelmes ülésekkel, extrákkal alaposan megtömött autót kapunk, és ha lemondunk pár tucat lóerőről a Volvo 850 T-5 is hasonló élményt nyújthat, csak kevésbé eszeveszett körítéssel.

Volvo 850 T5-R: A családi kombiból faragott bitang svéd igazi veszett vad, ráadásul itthon fellelhetetlen. Mégis helyet kapott a listában, mert kombi nem ugrott úgy kerékvetőn, mint az ebbe a formába öntött túraautó verzió.
A 243 lóerős teljesítmény mellé hatalmas csomagtérrel (790-1585 l), kényelmes ülésekkel, extrákkal alaposan megtömött autót kapunk, és ha lemondunk pár tucat lóerőről a Volvo 850 T-5 is hasonló élményt nyújthat, csak kevésbé eszeveszett körítéssel.

Subaru Impreza WRX - Eredetileg 230 lóerő, de kevés darab akad, amit meghagytak a gyári teljesítményszinten. Az Impreza négyhengeres 2,5 literes boxermotorja vörös posztó a tuningolók szemében, de a rajongás nem véletlen. Egy valódi rali-ikonról van szó, ami ebben a formában a figyelmetlen feleség számára is emészthető választás lehet. Csak a kipufogót ne cseréljük ordas ordító kályhacsőre.

Subaru Impreza WRX – Eredetileg 230 lóerő, de kevés darab akad, amit meghagytak a gyári teljesítményszinten. Az Impreza négyhengeres 2,5 literes boxermotorja vörös posztó a tuningolók szemében, de a rajongás nem véletlen.
Egy valódi rali-ikonról van szó, ami ebben a formában a figyelmetlen feleség számára is emészthető választás lehet. Csak a kipufogót ne cseréljük ordas ordító kályhacsőre.

BMW M5 Touring - Jöjjön a totális őrület, a klasszikus családi kombik legelvetemültebb képviselője, a szívekben tüzet szító bajor pusztító, amiben a cefréből pálinkát gyárt a félelem, mire a főzőbe érsz. A V10-es az Év Motorja, hétfokozatú SMG váltó és 1650 literes csomagtér, 507 lóerő. A A 8250-et forgó F1-es motorokat idéző benzinzabáló 520 newtonméteres nyomatékot szolgáltat, és a kombit 4,8 másodperc alatt katapultálja 100 km/órára, ami csak 0,1 másodperccel rosszabb a limuzin értékénél.

BMW M5 Touring – Jöjjön a totális őrület, a klasszikus családi kombik legelvetemültebb képviselője, a szívekben tüzet szító bajor pusztító, amiben a cefréből pálinkát gyárt a félelem, mire a főzőbe érsz.
A V10-es az Év Motorja, hétfokozatú SMG váltó és 1650 literes csomagtér, 507 lóerő. A A 8250-et forgó F1-es motorokat idéző benzinzabáló 520 newtonméteres nyomatékot szolgáltat, és a kombit 4,8 másodperc alatt katapultálja 100 km/órára, ami csak 0,1 másodperccel rosszabb a limuzin értékénél.

Cadillac CTS-V Wagon - (6,2, 15,7 l/100 kilométer, 564 LE) Aki röfögő V8-asról, pokoli teljesítményről, és hamisítatlan amerikai hangulatról álmodik a kispárnára száradt nyállal, annak ez a Cadillac hozza le a gyönyört. A Corvette ZR-1 motorjával, mágnesezéssel állítható lengéscsillapításával, 380 milliméteres kerámia féktárcsákkal a CTS-V-t komolyan kell venni, amit a 7:59,32 perces nürburgringi köridő is jelez. Mire begyakorolod a 4,2 másodperces időt százig, elfogy jó pár hátsó gumi és a kéttárcsás kuplungból is kellhet néhány

Cadillac CTS-V Wagon – (6,2, 15,7 l/100 kilométer, 564 LE) Aki röfögő V8-asról, pokoli teljesítményről, és hamisítatlan amerikai hangulatról álmodik a kispárnára száradt nyállal, annak ez a Cadillac hozza le a gyönyört.
A Corvette ZR-1 motorjával, mágnesezéssel állítható lengéscsillapításával, 380 milliméteres kerámia féktárcsákkal a CTS-V-t komolyan kell venni, amit a 7:59,32 perces nürburgringi köridő is jelez. Mire begyakorolod a 4,2 másodperces időt százig, elfogy jó pár hátsó gumi és a kéttárcsás kuplungból is kellhet néhány

Audi RS6 Avant - 5,2 literes V10-es motor 580 lóerő, 650 Nm nyomaték, ami már 1500-as fordulattól rendelkezésre áll. Nem az a végtelenbe üvöltő farológép, mitn az M5, inkább teret görbítő expressz mozdony a belső sávba. Télen-nyáron. A gyári adatok szerint 4,6 másodperc alatt érheti el a 100 km/h-s sebességet, és 14,9 másodperccel az indulás után már 200 km/óra a tempó. Ha az Alfa Romeo 159 nehézsúlyú, akkor az Audi a valódi ólomláb, üresen 2025 kilogrammot nyom. Az RS6 Avant 565 literes csomagtere a hátsó ülések lehajtásával 1660 literesre növelhető, tehát sok bármit vihetünk bárhová, iszonyat gyorsan.

Audi RS6 Avant – 5,2 literes V10-es motor 580 lóerő, 650 Nm nyomaték, ami már 1500-as fordulattól rendelkezésre áll. Nem az a végtelenbe üvöltő farológép, mitn az M5, inkább teret görbítő expressz mozdony a belső sávba. Télen-nyáron.
A gyári adatok szerint 4,6 másodperc alatt érheti el a 100 km/h-s sebességet, és 14,9 másodperccel az indulás után már 200 km/óra a tempó.
Ha az Alfa Romeo 159 nehézsúlyú, akkor az Audi a valódi ólomláb, üresen 2025 kilogrammot nyom. Az RS6 Avant 565 literes csomagtere a hátsó ülések lehajtásával 1660 literesre növelhető, tehát sok bármit vihetünk bárhová, iszonyat gyorsan.

Mercedes-Benz E63 AMG Estate - Az erős kombik válogatásából nem maradhat ki a német prémium trió harmadik tagja, a Mercedes sem. Sőt, ha a mély, recsegve induló, öblös ordítássá erősődő motorhang alapján választunk, akkor nincs más lehetőség, csak a 6,3 literes V8-as motorral szerelt E-osztály. 525 lóerő, 630 Nm nyomaték, 4,6 másodperces gyorsulás százra, és ráadásul az egyik legnagyobb csomagtér, 695 liter az alap 1950 a vég ledöntött ülésekkel.

Mercedes-Benz E63 AMG Estate – Az erős kombik válogatásából nem maradhat ki a német prémium trió harmadik tagja, a Mercedes sem. Sőt, ha a mély, recsegve induló, öblös ordítássá erősődő motorhang alapján választunk, akkor nincs más lehetőség, csak a 6,3 literes V8-as motorral szerelt E-osztály.
525 lóerő, 630 Nm nyomaték, 4,6 másodperces gyorsulás százra, és ráadásul az egyik legnagyobb csomagtér, 695 liter az alap 1950 a vég ledöntött ülésekkel.

Jaguar XFR-S - Végül az elrugaszkodott álmok egyik legvadabbja. Egy szuperkombi, ami közel sem német, de mégis a nagy ellenfelek skalpjára vadászik. Hangja, karaktere, megjelenése, exkluzivitása kiemeli a mezőnyből. Ötliteres, kompresszoros V8-as motorjának teljesítménye eléri az 550 lóerőt, legnagyobb forgatónyomatéka 680 Nm. A hátsó kerekeket nyolcfokozatú ZF sebességváltón keresztül hajtja a blokk, a modell a hírek szerint 4,6 másodperc alatt éri el a 100 km/óra sebességet.

Jaguar XFR-S – Végül az elrugaszkodott álmok egyik legvadabbja. Egy szuperkombi, ami közel sem német, de mégis a nagy ellenfelek skalpjára vadászik. Hangja, karaktere, megjelenése, exkluzivitása kiemeli a mezőnyből.
Ötliteres, kompresszoros V8-as motorjának teljesítménye eléri az 550 lóerőt, legnagyobb forgatónyomatéka 680 Nm. A hátsó kerekeket nyolcfokozatú ZF sebességváltón keresztül hajtja a blokk, a modell a hírek szerint 4,6 másodperc alatt éri el a 100 km/óra sebességet.