Ez volt az az amerikai autó, amely német technikára (Opel Vectra C) Svédországban készült, nagyrészt olasz dízelmotorokkal. A kusza háttér ne vegye el a kedvünket: ez az autó biztosan nem áll minden sarkon, ráadásul a Vectra-gének miatt abszolút működőképes. Rácz Tamás pompás cikkéből tudom, hogy 7365 készült összesen a Cadillac BLS-ből. Akinek a karakteres Cadillac nem tetszik, megveheti helyette ugyanezen a padlólemezen a Saab 9-3 utolsó nemzedékét vagy a FIAT Croma második generációját.
Ez volt az az amerikai autó, amely német technikára (Opel Vectra C) Svédországban készült, nagyrészt olasz dízelmotorokkal. A kusza háttér ne vegye el a kedvünket: ez az autó biztosan nem áll minden sarkon, ráadásul a Vectra-gének miatt abszolút működőképes. Rácz Tamás pompás cikkéből tudom, hogy 7365 készült összesen a Cadillac BLS-ből. Akinek a karakteres Cadillac nem tetszik, megveheti helyette ugyanezen a padlólemezen a Saab 9-3 utolsó nemzedékét vagy a FIAT Croma második generációját.
Fotó megosztása:
Míg a Citroën C5 első generációja nemcsak bojlertestével csúfolta meg elődeit, a DS-CX-Xm vonulatot, üzembiztonsága is kérdéses. Pont ezért nem hiszik el sokan, hogy a 2008-ban bevezetett nemzedék nemcsak kívülről szebb, de megbízhatósága is igazán jó. Sajnos a hidropneumatikus varázsszőnyeg kiesett az alapverziókból, de az acél csavarrugós felfüggesztést is tisztességesen megcsinálták. Mivel ez a C5 a hiedelmekkel ellentétben megbízhatóan jut túl a 200 vagy a 300 ezredik kilométeren, hosszabb utazásokra jó megoldás. Nagyjából 2-2,5 millió forinttól kaphatók a 2008-2010-es autók.
Míg a Citroën C5 első generációja nemcsak bojlertestével csúfolta meg elődeit, a DS-CX-Xm vonulatot, üzembiztonsága is kérdéses. Pont ezért nem hiszik el sokan, hogy a 2008-ban bevezetett nemzedék nemcsak kívülről szebb, de megbízhatósága is igazán jó. Sajnos a hidropneumatikus varázsszőnyeg kiesett az alapverziókból, de az acél csavarrugós felfüggesztést is tisztességesen megcsinálták. Mivel ez a C5 a hiedelmekkel ellentétben megbízhatóan jut túl a 200 vagy a 300 ezredik kilométeren, hosszabb utazásokra jó megoldás. Nagyjából 2-2,5 millió forinttól kaphatók a 2008-2010-es autók.
Fotó megosztása:
Hazai taxisok ezrei keresték kenyerüket 400-500 000 kilométerig nyüstölt Nubirákkal és Lacettikkel. A limuzin formáját a Pininfarina, a ferdehátúét az Italdesign, azaz Giorgetto Giugiaro stúdiója jegyzi. Az autó kényelmes, nagy a hátsó lábtere, az ötajtóst leszámítva csomagtartója is tágas. A típus hátránya a motorválaszték. A kevéssé takarékos dízel cseppet sem vonzó, az 1,6 és az 1,8 literes viszont városban nagyon falánk. Marad az 1,4-es benzines, amely a kombihoz sajnos nem, de a lépcsőshátúhoz és az ötajtóshoz elérhető volt.
Hazai taxisok ezrei keresték kenyerüket 400-500 000 kilométerig nyüstölt Nubirákkal és Lacettikkel. A limuzin formáját a Pininfarina, a ferdehátúét az Italdesign, azaz Giorgetto Giugiaro stúdiója jegyzi. Az autó kényelmes, nagy a hátsó lábtere, az ötajtóst leszámítva csomagtartója is tágas. A típus hátránya a motorválaszték. A kevéssé takarékos dízel cseppet sem vonzó, az 1,6 és az 1,8 literes viszont városban nagyon falánk. Marad az 1,4-es benzines, amely a kombihoz sajnos nem, de a lépcsőshátúhoz és az ötajtóshoz elérhető volt.
Fotó megosztása:
Apró haszonjárműként nagyobb ívet húzott itthon a 225 kódú Fiat Fiorino, mint a Qubo nevű személyszállító változat. Ugyanez igaz testvéreire, a Citroën Nemóra és a Peugeot Bipperre. A háromból összesen 11 személyautó akad a Használtautón, 1,2-1,6 millió Ft között. A hátsó tolóajtós, nagyon rövid autócska kiugróan praktikus modell kisgyermekes családoknak. Benzines motorja a PSA agyonüthetetlen l,4-ese, az olaszok saját 1,25-ös, láncos vezérlésű dízelmotorjukat tették bele, a franciákban az 1,4 HDi mormog, 5 l/100 kilométeres fogyasztással.
Apró haszonjárműként nagyobb ívet húzott itthon a 225 kódú Fiat Fiorino, mint a Qubo nevű személyszállító változat. Ugyanez igaz testvéreire, a Citroën Nemóra és a Peugeot Bipperre. A háromból összesen 11 személyautó akad a Használtautón, 1,2-1,6 millió Ft között. A hátsó tolóajtós, nagyon rövid autócska kiugróan praktikus modell kisgyermekes családoknak. Benzines motorja a PSA agyonüthetetlen l,4-ese, az olaszok saját 1,25-ös, láncos vezérlésű dízelmotorjukat tették bele, a franciákban az 1,4 HDi mormog, 5 l/100 kilométeres fogyasztással.
Fotó megosztása:
Sorhatos motort többek között Land Roverek, Mercedesek, Volvók, Chevrolet Epicák orrában is találunk. De aki a rezgésmentes járás és a gyönyörű hang mellé szeretne egy sportosan vezethető, mai szemmel is vonzó és 1-2 millió Ft között megvehető használt autót, nemcsak az E46-os BMW-vel szemezhet. A Lexus IS-t hamarosan önálló cikkben mutatjuk be, külön taglalva, hogy tulajdonosa milyen potom pénzekért talál hozzá alkatrészeket. Addig annyit, hogy a márka közmondásos megbízhatóságát és minőségét ez is hozza, csak a design sikerült átlagon felülire.
Sorhatos motort többek között Land Roverek, Mercedesek, Volvók, Chevrolet Epicák orrában is találunk. De aki a rezgésmentes járás és a gyönyörű hang mellé szeretne egy sportosan vezethető, mai szemmel is vonzó és 1-2 millió Ft között megvehető használt autót, nemcsak az E46-os BMW-vel szemezhet. A Lexus IS-t hamarosan önálló cikkben mutatjuk be, külön taglalva, hogy tulajdonosa milyen potom pénzekért talál hozzá alkatrészeket. Addig annyit, hogy a márka közmondásos megbízhatóságát és minőségét ez is hozza, csak a design sikerült átlagon felülire.
Fotó megosztása:
Egy kupé Mercedes-Benz sokáig csak eltüntethető B-tetőoszloppal volt elképzelhető. A kupéideálhoz közel áll a CLK második generációja, amelynek sziluettje szépen kiemelhető az oldalablakok leengedésével. Használtan a C209 jelű kupéhoz és a Karmann-nál gyártott A209 kabrióhoz a legstabilabb megoldás a 240-es, az M112 E26 kódú 2,6 literes V6-tal, de a mechanikus feltöltőktől sem kell tartani az 1,8-as CLK 200 Kompressorban. Dízelmotor 4-5-6 hengerrel is létezett. Évjáratban 2004 júliusa után készült autókra érdemes rámenni, amelyek futóműve agilisabb lett, megőrizve az autó kényelmét.
Egy kupé Mercedes-Benz sokáig csak eltüntethető B-tetőoszloppal volt elképzelhető. A kupéideálhoz közel áll a CLK második generációja, amelynek sziluettje szépen kiemelhető az oldalablakok leengedésével. Használtan a C209 jelű kupéhoz és a Karmann-nál gyártott A209 kabrióhoz a legstabilabb megoldás a 240-es, az M112 E26 kódú 2,6 literes V6-tal, de a mechanikus feltöltőktől sem kell tartani az 1,8-as CLK 200 Kompressorban. Dízelmotor 4-5-6 hengerrel is létezett. Évjáratban 2004 júliusa után készült autókra érdemes rámenni, amelyek futóműve agilisabb lett, megőrizve az autó kényelmét.
Fotó megosztása:
Indulásakor a fényezési hibáktól kezdve tucatnyi gond volt az Omegával. Gyermekbetegségei illetve a BMW-kben is hengerfejesedésre hajlamos és szerencsétlen integrációja miatt könnyen túlhevülő 2,5 TD gondjai megtépázták a típus hírnevét. Ennek ellenére egy modellfrissítés utáni benzinessel nagyon jól járhatunk. A legésszerűbb a 2,2 literes 147 lóerős, mert ez nem az időnként láncbajos 2,2-es motor a G Astrából. Az Omega C-nek is nevezett utolsó változat az Opel utolsó hátsókerekes nagyautójaként még sokig megmozgatja az autóbuzik fantáziáját. Nagy kár, hogy a készre fejlesztett V8-as mégsem került gyártásba a Corvette 5,7-es motorjával. Ausztráliában, Holden néven bezzeg létezett. 300-350 ezer forinttól vannak többé-kevésbé rondák, 500-800 ezer Ft között szór a kínálat zöme.
Indulásakor a fényezési hibáktól kezdve tucatnyi gond volt az Omegával. Gyermekbetegségei illetve a BMW-kben is hengerfejesedésre hajlamos és szerencsétlen integrációja miatt könnyen túlhevülő 2,5 TD gondjai megtépázták a típus hírnevét. Ennek ellenére egy modellfrissítés utáni benzinessel nagyon jól járhatunk. A legésszerűbb a 2,2 literes 147 lóerős, mert ez nem az időnként láncbajos 2,2-es motor a G Astrából. Az Omega C-nek is nevezett utolsó változat az Opel utolsó hátsókerekes nagyautójaként még sokig megmozgatja az autóbuzik fantáziáját. Nagy kár, hogy a készre fejlesztett V8-as mégsem került gyártásba a Corvette 5,7-es motorjával. Ausztráliában, Holden néven bezzeg létezett. 300-350 ezer forinttól vannak többé-kevésbé rondák, 500-800 ezer Ft között szór a kínálat zöme.
Fotó megosztása:
Csak külföldi behozatallal érhető el a második generációs Kangoo legmókásabb változata. A derűt sugárzó autó tetejének hátsó része lenyitható, az utasok a csomagtér felől is beszállhatnak a két hátsó ülés között. Újonnan szinte kutya nem vette a tömzsi, 3,9 méteres bulimobilt, használtan annál jobban tartja az árát, mert a Mobile.de is csak 12 autót hoz. Az 1,6-os szívó benzines alternatívája az 1,5 dCi dízel, áruk 6500 eurótól (2 050 000 Ft) megy felfelé, plusz a hazai közterhek.
Csak külföldi behozatallal érhető el a második generációs Kangoo legmókásabb változata. A derűt sugárzó autó tetejének hátsó része lenyitható, az utasok a csomagtér felől is beszállhatnak a két hátsó ülés között. Újonnan szinte kutya nem vette a tömzsi, 3,9 méteres bulimobilt, használtan annál jobban tartja az árát, mert a Mobile.de is csak 12 autót hoz. Az 1,6-os szívó benzines alternatívája az 1,5 dCi dízel, áruk 6500 eurótól (2 050 000 Ft) megy felfelé, plusz a hazai közterhek.
Fotó megosztása:
Egymillió Ft alatt a Fabia első generációja aligha titkos tipp, mindenki tudja, hogy a legjobbak között volt a korabeli kisautók között és az esetenként láncbajos 1,2-eseket elkerülve használtan sem okoz nagy gondot. A Fabia egy motorváltozat miatt került be a válogatásba: a kétliteres szívómotorral szinte repül, nagyon szerethető autó. Fogyasztásától sem kell tartani: a 16 szelepes 1,4-es benzines átlaga 6,85, az 1,4 literes, 68 lóerős MPi-é 7,54 l/100 kilométer, míg a kétliteresé 7,65 liter százon a Spritmonitor.de adatai szerint. Sajnos ezt is külföldről kell behozni, itthon nem fut a nagy motoros sleeper. A kombi vagy lépcsőshátú kasztnival kapható autó összköltsége magyar rendszámmal nehezen fog megállni 900-950 000 Ft alatt.
Egymillió Ft alatt a Fabia első generációja aligha titkos tipp, mindenki tudja, hogy a legjobbak között volt a korabeli kisautók között és az esetenként láncbajos 1,2-eseket elkerülve használtan sem okoz nagy gondot. A Fabia egy motorváltozat miatt került be a válogatásba: a kétliteres szívómotorral szinte repül, nagyon szerethető autó. Fogyasztásától sem kell tartani: a 16 szelepes 1,4-es benzines átlaga 6,85, az 1,4 literes, 68 lóerős MPi-é 7,54 l/100 kilométer, míg a kétliteresé 7,65 liter százon a Spritmonitor.de adatai szerint. Sajnos ezt is külföldről kell behozni, itthon nem fut a nagy motoros sleeper. A kombi vagy lépcsőshátú kasztnival kapható autó összköltsége magyar rendszámmal nehezen fog megállni 900-950 000 Ft alatt.
Fotó megosztása:
Újonnan a három méter alatti, de négyüléses autó nem futotta be azt a karriert, amit megérdemelt. Ez volt a legkisebb és az egyik legfejlettebb Toyota az ezredforduló óta. Az önálló padlólemezre épülő iQ fejlesztői a kakusin elvét követték, ami a híressé vált kaizen ellentéte. Előbbi a radikális változás útja, utóbbi a folyamatos, de kis lépésekben megvalósuló tökéletesítésé. A kakusin akkor szükséges, ha ugrásszerű fejlődésre van szükség, például a három méternél rövidebb négyüléses autó megvalósításához. A hightech mini az elmúl években nem sokat veszített árából. A legolcsóbbakat hét évesen is 1,7 millió forintért hirdetik a Használtautón. Kár, hogy az 1,33-as gyakorlatilag nem létezik itthon, dízelből is alig akad eladó.
Újonnan a három méter alatti, de négyüléses autó nem futotta be azt a karriert, amit megérdemelt. Ez volt a legkisebb és az egyik legfejlettebb Toyota az ezredforduló óta. Az önálló padlólemezre épülő iQ fejlesztői a kakusin elvét követték, ami a híressé vált kaizen ellentéte. Előbbi a radikális változás útja, utóbbi a folyamatos, de kis lépésekben megvalósuló tökéletesítésé. A kakusin akkor szükséges, ha ugrásszerű fejlődésre van szükség, például a három méternél rövidebb négyüléses autó megvalósításához. A hightech mini az elmúl években nem sokat veszített árából. A legolcsóbbakat hét évesen is 1,7 millió forintért hirdetik a Használtautón. Kár, hogy az 1,33-as gyakorlatilag nem létezik itthon, dízelből is alig akad eladó.
Fotó megosztása: