A kombi és terepjáró szerelemgyereke minden autómárkának jól áll. Voltak, akik időben kapcsoltak, és voltak, akik csak nemrég ugrottak bele ebbe a bizniszbe. Mutatunk gyorsan tízet:
Peugeot 505 Dangel
A francia Automobiles Dangel főleg versenyautó építéssel kereste a kenyerét, de 1980-tól Peugeot és Citroen átalakításokkal is foglakoztak. Az ő gyermekük a baromi jó kiállású emelt hasmagasságú, 4×4-es Peugeot 504-es és 505-ös is. A cég jelenleg is épít PSA modellekből 4×4-est, így a Jumper, Berlingo, Partner, Boxer modellekből is faragnak terepes kivitelt.
AMC Eagle
Ha amerikai, vagy csak mókás járgányról van szó, Rácz kolléga biztos bekiáltja, hogy AMC Eagle. Most is így volt, amikor kombi 4×4-eseket kerestünk. Az American Motor Company 1979 és 1987 között gyártotta ezt a vidám kinézetű járgányt. Persze ők is kitalálták, hogy igazából az első crossover az övék volt az Eagle személyében.
VW Passat Syncro
A VW sem maradhatott ki a terepes kombibizniszből, ők 1981-től gyártott B2-es Passatból csinálták meg a saját összkerekes változatukat, 1984 októberében, Passat Syncro néven és csak az erősebb, öthenegres motorral. Érdekes, hogy a Passat nem a Volkswagen Golf Syncro hajtásláncát kapta meg – pedig ez lett volna logikus – hanem az Audi 80 quattro-ét.
Gyengébb idegzetűek ne nézzék meg az alábbi videót:
Subaru Legacy Outback
1994-től örülhetünk a négykerekes, kicsit megemelt, kombi japán járgánynak, ami még némi óvatos terepezésre is alkalmas lehetett. Csak el ne veszítsük róla a temérdek műanyag borítást.
Volvo XC70
Szintén egy klasszikus darab, tengernyi műanyaggal, óriási csomagtartóval. A legszebbeket Svédországban látni, parabolaantennányi reflektorokkal az autó orrán. Az első terepesített V70-est –ezt akkor még V70XC-nek nevezték – 1997-ben Frankfurtban mutatták be, mindössze kétféle motorral, váltóval.
Audi A6 Allroad
Az Audi 1999-ben mutatta be az A6 Allroad-ot, ami állítható légrugóval, nagyobb kerekekkel és fényezetlen műanyagelemekkel keltette a terepállóság illúzióját. Hajtáslánca állandó összekrekes, Torsen rendszerű volt és az összes modellhez alapáron járt.
BMW E46 AC Schnitzer
A 2001-es Frankfurti Autószalonon mutatta be mindennapi használatra alkalmas, de nem mindennapi körülményekre felkészített X-Road Concept-et a gyár közeli tuningcégnek számító AC Schnitzer. A modell alapjául a 3 literes, sorhatos dízelmotorral és összkerékhajtással felszerelt 330xd szolgált, melynek teljesítményét 212 lóerőre emelték.
Alfa Romeo 156 Q4
Olasz autótól, pláne az Alfától nem azt várja az ember, hogy nagy kereke, összkerékhajtása és némi terepjáró képessége legyen. A Q4-es 156-os viszont pont ilyen. És nem is áll neki rosszul a sár.
Škoda Octavia Scout
A VW csoporthoz tartozó cseh márka a Škoda sem maradhatott ki a terepes kombiőrületből. Ők a mezei Octaviánál 4 centivel nagyobb hasmagassággal rendelkező, csak kombi karosszériával kapható 4×4-est Scoutnak nevezték el. Először 2004-től gyártott második generációs Octaviából készült körbeműanyagozott, sárjáró kivitel.
SEAT Leon X-Perience
Aránylag új játékos a SEAT a divatos terepkombik piacán, ők az X-Perience-t csak 2014-ben mutatták be az egy évvel korábban Frankfurtban debütáló Leon ST alapjaira építve. Korábban már volt 4×4-es játékszere a márkának, de az inkább egyterű alapokra épült.