A kombi és terepjáró szerelemgyereke minden autómárkának jól áll. Voltak, akik időben kapcsoltak, és voltak, akik csak nemrég ugrottak bele ebbe a bizniszbe. Mutatunk gyorsan tízet:

Peugeot 505 Dangel

A francia Automobiles Dangel főleg versenyautó építéssel kereste a kenyerét, de 1980-tól Peugeot és Citroen átalakításokkal is foglakoztak. Az ő gyermekük a baromi jó kiállású emelt hasmagasságú, 4×4-es Peugeot 504-es és 505-ös is. A cég jelenleg is épít PSA modellekből 4×4-est, így a Jumper, Berlingo, Partner, Boxer modellekből is faragnak terepes kivitelt.

Top 10: A terepes kombi mindig menő 1

AMC Eagle

Ha amerikai, vagy csak mókás járgányról van szó, Rácz kolléga biztos bekiáltja, hogy AMC Eagle. Most is így volt, amikor kombi 4×4-eseket kerestünk. Az American Motor Company 1979 és 1987 között gyártotta ezt a vidám kinézetű járgányt. Persze ők is kitalálták, hogy igazából az első crossover az övék volt az Eagle személyében.

AMC-Eagle

VW Passat Syncro

A VW sem maradhatott ki a terepes kombibizniszből, ők 1981-től gyártott B2-es Passatból csinálták meg a saját összkerekes változatukat, 1984 októberében, Passat Syncro néven és csak az erősebb, öthenegres motorral. Érdekes, hogy a Passat nem a Volkswagen Golf Syncro hajtásláncát kapta meg – pedig ez lett volna logikus – hanem az Audi 80 quattro-ét.

volkswagen_passat_1984_1

Gyengébb idegzetűek ne nézzék meg az alábbi videót:

Subaru Legacy Outback

1994-től örülhetünk a négykerekes, kicsit megemelt, kombi japán járgánynak, ami még némi óvatos terepezésre is alkalmas lehetett. Csak el ne veszítsük róla a temérdek műanyag borítást.

1998_Subaru_Outback

Volvo XC70

Szintén egy klasszikus darab, tengernyi műanyaggal, óriási csomagtartóval. A legszebbeket Svédországban látni, parabolaantennányi reflektorokkal az autó orrán. Az első terepesített V70-est –ezt akkor még V70XC-nek nevezték – 1997-ben Frankfurtban mutatták be, mindössze kétféle motorral, váltóval.

Volvo-V70_XC-

Audi A6 Allroad

Az Audi 1999-ben mutatta be az A6 Allroad-ot, ami állítható légrugóval, nagyobb kerekekkel és fényezetlen műanyagelemekkel keltette a terepállóság illúzióját. Hajtáslánca állandó összekrekes, Torsen rendszerű volt és az összes modellhez alapáron járt.

Audi_allroad_quattro_2.5_TDI_

BMW E46 AC Schnitzer

A 2001-es Frankfurti Autószalonon mutatta be mindennapi használatra alkalmas, de nem mindennapi körülményekre felkészített X-Road Concept-et a gyár közeli tuningcégnek számító AC Schnitzer. A modell alapjául a 3 literes, sorhatos dízelmotorral és összkerékhajtással felszerelt 330xd szolgált, melynek teljesítményét 212 lóerőre emelték.

Ac-BMW-e46_X-ROAD

Alfa Romeo 156 Q4

Olasz autótól, pláne az Alfától nem azt várja az ember, hogy nagy kereke, összkerékhajtása és némi terepjáró képessége legyen. A Q4-es 156-os viszont pont ilyen. És nem is áll neki rosszul a sár.

Alfa_Romeo-156_Crosswagon_Q4-2004-1280-1d

Škoda Octavia Scout

A VW csoporthoz tartozó cseh márka a Škoda sem maradhatott ki a terepes kombiőrületből. Ők a mezei Octaviánál 4 centivel nagyobb hasmagassággal rendelkező, csak kombi karosszériával kapható 4×4-est Scoutnak nevezték el. Először 2004-től gyártott második generációs Octaviából készült körbeműanyagozott, sárjáró kivitel.

Skoda-Octavia_Scout-2007-1280-07

SEAT Leon X-Perience

Aránylag új játékos a SEAT a divatos terepkombik piacán, ők az X-Perience-t csak 2014-ben mutatták be az egy évvel korábban Frankfurtban debütáló Leon ST alapjaira építve. Korábban már volt 4×4-es játékszere a márkának, de az inkább egyterű alapokra épült.

Seat-Leon_X-Perience-2015-1280-02