A nyitható tetővel autózás rettenetesen kényelmetlen dolog. Nagy a zaj, bejön a kosz, az ember vagy fázik, vagy melege van, és a biztonságérzet sem olyan, mint a zárt tető vélt vagy valós védelmében. Mindezek dacára a nyitható tetők vonzereje töretlen nagyjából az autózás kezdete óta. Most összeszedtünk tíz olyan, nem szokványos tetőmegoldást, amelyek nyitottak, de mégsem a klasszikus kabriós iskolához tartoznak.
1, Az első kupé-kabrió, az 1936-os Peugeot Eclipse teteje ma is bámulatos dolog
1, Az első kupé-kabrió, az 1936-os Peugeot Eclipse teteje ma is bámulatos dolog
Fotó megosztása:
2, A Honda Civic Del Sol targatetejét villanymotor tolta be a felemelt csomagtérfedél alá
2, A Honda Civic Del Sol targatetejét villanymotor tolta be a felemelt csomagtérfedél alá
Fotó megosztása:
3, A Fiat X1/9 targateteje az elülső csomagtérben kialakított fészekbe kerülhetett. Igen, elülső, mert a középmotoros kis sportkocsinak két csomagtere is volt
3, A Fiat X1/9 targateteje az elülső csomagtérben kialakított fészekbe kerülhetett. Igen, elülső, mert a középmotoros kis sportkocsinak két csomagtere is volt
Fotó megosztása:
4, Igazi kudarcsztori a Citroën C3 Pluriel levehető, majd sehová sem rakható oldalsó tetőkeretpárja
4, Igazi kudarcsztori a Citroën C3 Pluriel levehető, majd sehová sem rakható oldalsó tetőkeretpárja
Fotó megosztása:
5, Friss, ropogós újdonság a témában a Mazda MX-5 RF, motorosan eltüntethető targatetejével, de inkább csak a biztonságérzet látszatát, mint valódi merevítést jelentő áthidaló elemével
5, Friss, ropogós újdonság a témában a Mazda MX-5 RF, motorosan eltüntethető targatetejével, de inkább csak a biztonságérzet látszatát, mint valódi merevítést jelentő áthidaló elemével
Fotó megosztása:
6, Az 1995-ös Lamborghini Diablo Roadster lekapott tetejét kívülről lehetett a motorháztetőre rögzíteni, igazán elmés és különleges megoldás
6, Az 1995-ös Lamborghini Diablo Roadster lekapott tetejét kívülről lehetett a motorháztetőre rögzíteni, igazán elmés és különleges megoldás
Fotó megosztása:
7, A Porsche Targa már önmagában fogalom, de az elektromosan eltűnő, a felemelkedő hátsó üveg alá befészkelődő tetős mai változat elképesztően menő
7, A Porsche Targa már önmagában fogalom, de az elektromosan eltűnő, a felemelkedő hátsó üveg alá befészkelődő tetős mai változat elképesztően menő
Fotó megosztása:
8, Na jó, ez a tető nem úgy nyitható, de a Volkswagen Transporter hagyományosan kínálja ezt a nagyon jópofa megoldást a kempingezős kisbuszokhoz
8, Na jó, ez a tető nem úgy nyitható, de a Volkswagen Transporter hagyományosan kínálja ezt a nagyon jópofa megoldást a kempingezős kisbuszokhoz
Fotó megosztása:
9, A Koenigsegg CC8S 2002-ből: a svéd szupersportmárkának mindig is erőteljes vonzódása volt a különleges targatetőkhöz
9, A Koenigsegg CC8S 2002-ből: a svéd szupersportmárkának mindig is erőteljes vonzódása volt a különleges targatetőkhöz
Fotó megosztása:
10, Igazi milliárdosszívató vicces pofátlanság a Bugatti Veyron Grand Sport Vitesse csomagtartójában tárolható gyári esernyő, ami nem esernyő, hanem a nyitott utastér fölé helyezhető alkalmi
10, Igazi milliárdosszívató vicces pofátlanság a Bugatti Veyron Grand Sport Vitesse csomagtartójában tárolható gyári esernyő, ami nem esernyő, hanem a nyitott utastér fölé helyezhető alkalmi
Fotó megosztása:
2. A Honda Civic Del Sol targatetejét villanymotor tolta be a felemelt csomagtérfedél alá
3. A Fiat X1/9 targateteje az elülső csomagtérben kialakított fészekbe kerülhetett. Igen, az orrba, mert a középmotoros kis sportkocsinak két csomagtere is volt
4. Igazi kudarcsztori a Citroën C3 Pluriel levehető, majd sehová sem rakható oldalsó tetőkeret-párja
5. Friss, ropogós újdonság a témában a Mazda MX-5 RF, motorosan eltüntethető targatetejével, de inkább csak a biztonságérzet látszatát, mint valódi merevítést jelentő áthidaló elemével
6. Az 1995-ös Lamborghini Diablo Roadster lekapott tetejét kívülről lehetett a motorháztetőre rögzíteni, igazán elmés és különleges megoldás
7. A Porsche Targa már önmagában fogalom, de az elektromosan eltűnő, a felemelkedő hátsó üveg alá befészkelődő tetős mai változat elképesztően menő
8. Na jó, ez a tető nem úgy nyitható, de a Volkswagen Transporter hagyományosan kínálja ezt a nagyon jópofa megoldást a kempingezős kisbuszokhoz
9. A Koenigsegg CC8S 2002-ből: a svéd szupersport-márkának mindig is erőteljes vonzódása volt a különleges targatetőkhöz
10. Igazi milliárdos-szívató vicces pofátlanság a Bugatti Veyron Grand Sport Vitesse csomagtartójában tárolható gyári esernyő, ami nem esernyő, hanem a nyitott utastér fölé helyezhető alkalmi fedél
Végezetül íme, egy klasszikus videó arról, milyen egyszerű is a világ egyik legdrágább nyitható tetejű autójának megoldani az esővédelmét: a fenti Veyron esernyőtetejének installálása valós körülmények között: