1957. Az év, amikor az amerikai piacra berobbantak a dupla kereklápmás típusok. Bár voltak már előtte is próbálkozások, részben a törvényi szabályozás miatt csak a szimpla megoldás jöhetett szóba. De a törvény változott, a gyártók reagáltak, a megoldás pedig hódítani kezdett, és hiába jött a XXI. század pokolian összetett LED-csodákkal, a stílus máig velünk él.
Tatra 603 – A KGST korszak furcsa és érthetetlen típusa. Hogy születhetett meg egyáltalán? Egy V8-as motorral szerelt, egyedi technikai megoldásokat tartalmazó, zseniális konstrukció? Többek között a dupla kerek lámpát is egyedileg valósították meg rajta, olyan közel van egymáshoz a két pár, hogy szinte már négyes egységről beszélhetünk.
BMW 3-as széria E21 – Talán a leghíresebb Európában, ez a motívum végigkíséri a márka újkori történetét, eddig tovább élt az angel eye-nak hívott menetfényekben, de úgy tűnik a G30-as új ötösön is alkalmazott szögletes megoldás végleg kiszorítja.
Chevrolet Corvette C1 – Az ötvenes években történt a váltás, és a duplakerek első divathulláma a legendás amerikai sportkocsit is utolérte, a szimpla lámpatestek leváltása volt a legszembetűnőbb változás.
Alfa Romeo Montreal – Egyszerűen zseniális. Csak félig rejtett, álmosan gonosz tekintet, a ráccsal pedig extra menő. Csak felkapcsolva ne nézzük meg soha, mert úgy egy rémült állat néz vissza ránk.
Cadillac Eldorado Brougham – Az egyik első prototípus 1955-ből, ami már jelezte, hogy lassan elmúlik a szimpla lámpák divatja.
Dodge Challenger Hellcat – A dupla kerek lámpa jelöli az erőt, ezt megszoktuk. Na de amikor az egyik fényszóróba csak azért ütnek lyukat, hogy elég levegőt kapjon a motor, az hatványozza a hatást.
Lada 1500 (VAZ 2103) – A szocialista autógyártás tömegek által vágyott típusa, ami természetesen dupla kerek lámpával készült. És rengeteg krómmal!
Ferrari Testarossa – Bukólámpával keresztezett dupla kerek? Egy Ferrarin? Kell ennél több?
Mercedes E-osztály W210 – Inkább mint intő példa került a listára a pápaszemes Mercedes. Előtte a szögletes fényszórók hódítottak, és utódja már nem örökölte ezt a formát. Valahogy a csillagos márka arculatába nem illik ez a klasszikus formai megoldás,
Dodge Charger 1969 – A hatvanas évek izomautóin rengeteg fényszóró-variációt találhatunk. A Pontiac GTO álló kettőse, vagy a Buick Riviera rejtett megoldása is helyet kaphatna a listán, de mégis a mélyen ülő, általában rács mögé rejtett szemekkel a Charger az egyik legérdekesebb típus négy kerek lámpával.
+1 Ikarus 250, mert miért ne?