54 994 darab személyautót értékesítettek a kereskedések idehaza 2017 első felében, ami közel 20 százalékos növekedés a tavalyi hasonló időszakhoz képest. Sajnos ennek a háromnegyedét még mindig cégek vásárolják, viszont az általános növekedés nyilván a magánszemélyek garázsaiba is egyre több új autót gurít be. Nézzük meg most a 10 legnépszerűbb (céges+privát együtt) modellt a Data House listájáról!
10. Fiat 500 – 915 darab
Egyes hírek szerint már nem a dizájnos olasz mini a hazai reexport (egyik) királya, őszintén örülnénk neki, ha a tavalyinál is magasabb idei szám mögött jó ízlésű hazai magánszemélyek állnának. (2016-ban 884 darab kelt el az első hat hónapban, ehhez képest 3,51 százalékos a növekedés. Mind a 10 személyautónál közöljük a tavalyi első féléves eredményt is)
9. Volkswagen Passat – 996 darab
A nagybetűs középvezetői cégautó idehaza, ugyanakkor az egyetlen tízes összeállításunkban, amelynek 2016-hoz képest visszaesett az értékesítése. Nem is kicsit, de így is magasan kiemelkedik a VW remek középkategóriása riválisai közül (2016. 1-6. hó: 1209 darab, 17,62 százalékos csökkenés)
8. Nissan Qashqai – 1036 darab
Éppen a legjobbkor mutatta be az európai SUV-piacot évek óta uraló japán/francia/angol jármű faceliftjét a cég, ugyanis nálunk komoly kihívója akadt a sikermodellnek. A második generációs Qashqait annak ellenére lenyomta Magyarországon valami, hogy a frissítés előtti remek vásárlói alkupozíciónak is hála, jóval több elment belőle idén, mint tavaly ugyanekkor (2016. 1-6. hó: 697 darab, +48,64 százalék)
7. Ford Kuga – 1086 darab
Sokakat meglephet a Kuga diadala a Qashqai felett, az utakon is mintha sokkal kevesebbet látnánk belőle, bár ez csalóka lehet. Ami tény: elképesztő ugrást produkált a modell idénre, tessék csak megnézni a számokat (2016. 1-6. hó: 629 darab, +72,66 százalék)
6. Opel Astra K – 1238 darab
Fontos az a K-betű, hiszen a Data House besorolása szerinti „lower medium” kategóriában a régi J Astra közvetlenül utóda mögött áll az értékesítési sorban. Az öregecske modellből is elment idehaza fél év alatt 873 darab, miközben két éve piacon van a K. (2016. 1-6. hó: 729 darab, +69,82 százalék)
5. Suzuki SX4 S-Cross – 1385 darab
A legnépszerűbbek ötösének melyik másik márka is lehetne kétszereplős tagja, mint a Suzuki? Ráadásul úgy, hogy az egykori „mi autónk” Swift a fasorban sincs. Az elsőre furcsának tűnő új hűtőráccsal az SX4 viszont brutálisan kilőtt, nyilván nem a krómrácsnak köszönhetően. (2016. 1-6. hó: 701 darab, +97,57 százalék)
4. Ford Focus – 1590 darab
Kedves ismerősöm érdeklődött, jó kocsi-e a mostani Focus, mert már 4 millióért árulják, venne ő is egyet. Igaz, hogy a 2011-től gyártott Mk3 vénember, ám idehaza még mindig sokakat elcsábít, hiszen egyre olcsóbban kínálja bájait. (2016. 1-6. hó: 1364 darab, +16,57 százalék)
3. Dacia Duster – 1836 darab
Nem sok népautó volt képes arra a csodára, amire a román/francia jármű életének első időszakában: 1-2 hónaposan drágábban lehetett értékesíteni a használtautós piacon, mint amennyit 0 kilométeresként ki kellett érte fizetni a szalonban. A Bukarestig érő várólisták égbe emelték az olcsó mindenest, amely azóta is rendkívül népszerű. (2016. 1-6. hó: 1046 darab, +75,53 százalék)
2. Škoda Octavia – 2626 darab
Az autó, amely államtitkárnak, céges lóti-futi kulcsos kocsinak és kétgyerekes családnak is tökéletes választás. Népszerűsége töretlen, el sem tudjuk ma képzelni, hogy ez változhat a jövőben. Octavia-tulajdonos kollégám azért leesett a székről, amikor meglátta februárban a legújabb, kétrészes első lámparemeket. (2016. 1-6. hó: 2543 darab, +3,26 százalék)
1. Suzuki Vitara – 3952 darab
A két éve kezdődött brutális nyitóakció után jó sokkal idén sem volt kérdés a Vitara kaszája. Ekkora fölénynél de facto az sem számít, hogy a rendőrség számára éppen ezekben a napokban felmatricázandó, de majd augusztustól szállítandó 250 darab extrás, összkerekes járművet az első vagy a második félévbe könyvelik be. (2016. 1-6. hó: 3363 darab, +17,51 százalék)