Egészen pontosan harminc éve annak, hogy az Ikarus elkészítette 200 ezredik járművét, 1984. november 06-án. Ennek apropójából összegyűjtöttük az Ikarus legnépszerűbb modelljeit, és néhány igazi kuriózumot, amik már gyártásuk éveiben is ritkaságnak számítottak.
Az első Ikarus autóbusz
Ikarus 600-as család
Ikarus 200-as család
Ikarus Classic
Ikarus 300-as család
Ikarus 400-as család
Különleges modellek
Érthető tehát, ha az Ikarus előszeretettel használta ezt a típust, persze olyanra is akadt példa, hogy mégiscsak a 11 méter hosszú 256-osból építettek konferenciabuszt. A több altípussal is rendelkező Ikarus 250-esből 1967-ben készült el az első, néhány évvel később már szériában gyártották, az utolsó darab pedig 1996-ban gördült le a gyártósorról.
A kezdeti kalkulációk alapján az autó vételára 4 millió forint körül alakult volna. 1999-ben az azóta már megszűnt francia-olasz vegyesvállalat, az Irisbus megvásárolta az Ikarust, majd 2003-ban bezárta a székesfehérvári gyárat. Hogy az autógyártás beindítása körüli álmokat a tulajdonosváltás, vagy éppen a magyar buszgyártó nehéz piaci helyzete fojtotta-e el, azt ennyi év távlatában már nehezen lehet megállapítani.
A felsorolt Ikarusok közül neked van kedvenced?
Ikarus 30
5% (2)
600-as család
2% (1)
200-as család
43% (19)
Ikarus Classic
9% (4)
300-as család
9% (4)
400-as család
2% (1)
Mozgó kis ABC
2% (1)
Konferenciabuszok
12% (5)
Ikarus Scolo
0% ()
Sínautóbusz
11% (5)
Nincs, én vonattal járok, utálom a buszokat!
5% (2)