Kérésünkre a neves autóipari elemzőcég, a JATO munkatársai összeállították a magyarországi használtautó-import legnépszerűbb típusait. Az adatok a 2014. január 1-től szeptember végéig forgalomba helyezett, külföldről behozott autókra vonatkoznak. A közízlés a márkákat tekintve eléggé egységesnek tűnik: az első tízben két-két Audi, BMW, Ford, Opel és Volkswagen található.
 

Német autóért mennek nyugatra honfitársaink. A használtan behozott kocsik első tíz helyezettje kivétel nélkül német, ha a Ford Focust is annak vesszük

10. Opel Zafira, 1203 db. Praktikus és gazdaságos családi autó az Astrára épülő egyterű. Mi egyetlen illusztris Zafira-tulajdonosról tudunk: Gyurcsány Ferenc felesége, Dobrev Klára hajt el a villa alatti háromautós garázsból 1,8-as A Zafirával. Ám az övék nem a felfutó használtautó-importtal érkezett Magyarországra

10. Opel Zafira, 1203 db. Praktikus és gazdaságos családi autó az Astrára épülő egyterű. Mi egyetlen illusztris Zafira-tulajdonosról tudunk: Gyurcsány Ferenc felesége, Dobrev Klára hajt el a villa alatti háromautós garázsból 1,8-as A Zafirával. Ám az övék nem a felfutó használtautó-importtal érkezett Magyarországra


9. Audi A6, 1236 db. Ennél a típusnál nem érzünk dominánsnak egy generációt, az 1994-óta gyártott autó többféle nemzedéke repítette a használtautó-behozatali toplista kilencedik helyére

9. Audi A6, 1236 db. Ennél a típusnál nem érzünk dominánsnak egy generációt, az 1994-óta gyártott autó többféle nemzedéke repítette a használtautó-behozatali toplista kilencedik helyére


8. Ford Mondeo, 1457 db. Olcsó, tágas dízelmotoros autóként a 2007-ben kifutott Mondeóba sokan beleszeretnek. Bár ésszerűbb volna a szívó benzines, az alacsony fogyasztás fontosabb a nyugaton bevásárlóknak, mint a megbízhatóbb működés és az olcsóbb szervizelés

8. Ford Mondeo, 1457 db. Olcsó, tágas dízelmotoros autóként a 2007-ben kifutott Mondeóba sokan beleszeretnek. Bár ésszerűbb volna a szívó benzines, az alacsony fogyasztás fontosabb a nyugaton bevásárlóknak, mint a megbízhatóbb működés és az olcsóbb szervizelés


7. BMW 5-ös sorozat, 1562 db. Továbbra is erős a BMW-k nimbusza. Magas szervizköltségeik ellenére az újonnan sokunknak elérhetetlen autó használtan sokak vágya, akár az E60-61-es, akár elődje, a 2003-ig gyártott E39

7. BMW 5-ös sorozat, 1562 db. Továbbra is erős a BMW-k nimbusza. Magas szervizköltségeik ellenére az újonnan sokunknak elérhetetlen autó használtan sokak vágya, akár az E60-61-es, akár elődje, a 2003-ig gyártott E39


6. Opel Astra, 2185 db. Újonnan a céges eladások túlsúlya miatt az Astra dobogós itthon, a használtan beérkező autók között a Focus és főleg a Golf népszerűbb a JATO adatai szerint

6. Opel Astra, 2185 db. Újonnan a céges eladások túlsúlya miatt az Astra dobogós itthon, a használtan beérkező autók között a Focus és főleg a Golf népszerűbb a JATO adatai szerint


5. Ford Focus, 2225 db. Kettes Focust a gyenge forint miatt nem éri meg nyugaton venni. Elődje viszont jó állapot esetén olcsóbb lehet a Lajtán túl, elég sokat látni az első generációból friss rendszámmal

5. Ford Focus, 2225 db. Kettes Focust a gyenge forint miatt nem éri meg nyugaton venni. Elődje viszont jó állapot esetén olcsóbb lehet a Lajtán túl, elég sokat látni az első generációból friss rendszámmal


4. Audi A4, 2431 db. Aki nyitott szemmel jár az országban, láthatja a gyarapodó A4-populációt. A nepperek foglalkoznak a 2007 utáni generációval is, de a kevés pénzből Audiról ábrándozó vevők elsődleges célpontja az 1994-2001 közötti széria

4. Audi A4, 2431 db. Aki nyitott szemmel jár az országban, láthatja a gyarapodó A4-populációt. A nepperek foglalkoznak a 2007 utáni generációval is, de a kevés pénzből Audiról ábrándozó vevők elsődleges célpontja az 1994-2001 közötti széria


3. Volkswagen Golf, 2825 db. Főleg IV-es Golfokat sejtünk a szám mögött, mert a forgalomba helyezési statisztika nem bontja generációkra a magánimportban érkező mennyiséget

3. Volkswagen Golf, 2825 db. Főleg IV-es Golfokat sejtünk a szám mögött, mert a forgalomba helyezési statisztika nem bontja generációkra a magánimportban érkező mennyiséget


2. Volkswagen Passat, 3340 db. Elsősorban TDI-dízelmotorral közkedvelt a Passat. Tényleg kapható 1000 euróért, de a cikk írásakor ezek az autók többnyire 350-400 ezer kilométert futottak, de van köztük 630 ezres óraállású is. Aki hozna magának B5-ös Passatot, ebben a cikkben megtalálja, mire kell figyelnie és mennyibe kerül javítani a négylengőkaros első futóművet

2. Volkswagen Passat, 3340 db. Elsősorban TDI-dízelmotorral közkedvelt a Passat. Tényleg kapható 1000 euróért, de a cikk írásakor ezek az autók többnyire 350-400 ezer kilométert futottak, de van köztük 630 ezres óraállású is. Aki hozna magának B5-ös Passatot, ebben a cikkben megtalálja, mire kell figyelnie és mennyibe kerül javítani a négylengőkaros első futóművet


1. BMW 3-as sorozat, 4236 db. Használtan a legnépszerűbb importautó a 3-as BMW. Nem is tippeltünk volna másra az M-es rendszámmal itthon füstülő E36-os és E46-os BMW-ket látva

1. BMW 3-as sorozat, 4236 db. Használtan a legnépszerűbb importautó a 3-as BMW. Nem is tippeltünk volna másra az M-es rendszámmal itthon füstülő E36-os és E46-os BMW-ket látva


Forrás: JATO Dynamics

Nevetséges benzinárak, tippek gyorshajtási bírságok ellen, a legfurcsább honvédségi járművek, a legmenőbb szocialista autók és motorok, a legjobb autós videoklipek, a legerősebb magyar autók, brutális ruszki munkagépek: ne hagyjátok ki a Top 10 rovatot!