Tapasztalataink szerint az, ahogy itthon a sebességmérés működik, nem mindig a közlekedésbiztonság javítását szolgálja. A radarozás helyszínei és a legveszélyesebb útvonalak között nem találtunk átfedést. Még rosszabb, hogy az objektív felelősség pont a felelősség megcsúfolása. Nem több a gyorshajtókra kivetett adónál, amelynek egészen addig nincs visszatartó ereje, amíg az üzembentartó rászánja a pénzt az automatikusan érkező csekkekre. Mert a veszélyes helyen veszélyes tempóval hajtó vezetők kilétére többnyire nem derül fény.
Nem lehet túl jó így rendőrnek lenni és parancsra végezni a közutálatnak örvendő pénzbevasalást, amit a kormányok évről beterveznek a költségvetésbe. Ebben a sajátságos helyzetben tíz tippel kívánunk segíteni Olvasóinknak, hogy elkerüljék a gyorshajtási bírságokat.