152 millió dollár: a német Classic-Analytics nevű, oldtimerek értékbecslésével és árazásával foglalkozó cég szerint 2014-ben ekkora összegért kelt el a tíz legnagyobb értékű oldtimer. Átszámítva ez összesen 36 milliárd 936 millió forint. Az átlag 3,7 milliárd, de lássuk az első tíz helyezettet a szeptemberig árverezett kincsek alapján!

Aki szerint nem éri meg a világ minden pénzét egy 12 hengeres veterán Ferrari, az nézze meg ezt a videót.

Erős évet zárnak majd az oldtimereket árverező cégek: a tíz legmagasabb áron leütött autó 3,7 milliárd forintot ér - darabonként. Az elitklubban nyomasztó a Ferrarik fölénye

10. Ford GT40 prototípus, 1964, 7,6 millió dollár (1,85 milliárd Ft). Ez az autó annak a GT40-nek a prototípusa, amellyel az Enzo Ferrarira megorroló Henry Ford II kívánalmai szerint az amerikai cég földbe döngölte a Ferrarit Le Mans-ban. 1966-1969 között négy győzelmet aratott

10. Ford GT40 prototípus, 1964, 7,6 millió dollár (1,85 milliárd Ft). Ez az autó annak a GT40-nek a prototípusa, amellyel az Enzo Ferrarira megorroló Henry Ford II kívánalmai szerint az amerikai cég földbe döngölte a Ferrarit Le Mans-ban. 1966-1969 között négy győzelmet aratott

9. Ferrari 275 GTB/C II széria, 1966, 7 860 000 dollár (1,91 milliárd Ft). Az RM Auctions monte carlói aukcióján tetszett meg valakinek a 275 GTB/C, amelyért közel kétmilliárd forintot fizetett az árverező 10 százalékos jutalékát is beleszámítva. A formaterv természetesen Battista "Pinin" Farina munkája

9. Ferrari 275 GTB/C II széria, 1966, 7 860 000 dollár (1,91 milliárd Ft). Az RM Auctions monte carlói aukcióján tetszett meg valakinek a 275 GTB/C, amelyért közel kétmilliárd forintot fizetett az árverező 10 százalékos jutalékát is beleszámítva. A formaterv természetesen Battista „Pinin” Farina munkája

8. Ferrari 250 GT Tour de France, 1956, 7 900 000 dollár (1,92 milliárd Ft). Tízmillió forinttal magasabb összegen koppant a kalapács Londonban egy másik aukción. A 250 GT karosszériája is a Scaglietti műhelyben készült, összesen 9 darab született belőle. A három Weber-karburátorral 225 lóerős a 12 hengeres motor. A sportkupé az 1956-os Tour de France-on aratott győzelem nyomán kapta a nevét

8. Ferrari 250 GT Tour de France, 1956, 7 900 000 dollár (1,92 milliárd Ft). Tízmillió forinttal magasabb összegen koppant a kalapács Londonban egy másik aukción. A 250 GT karosszériája is a Scaglietti műhelyben készült, összesen 9 darab született belőle. A három Weber-karburátorral 225 lóerős a 12 hengeres motor. A sportkupé az 1956-os Tour de France-on aratott győzelem nyomán kapta a nevét

7. Ferrari 250 GT California Spyder LWB, 	1958, 8 800 0000 dollár (2,14 milliárd Ft). Ebből a ritkaságból ötven készült, ez a 11. példány. Az LWB a hosszú, 2600 milliméteres tengelytávot jelöli, a California a fő exportpiacra utal

7. Ferrari 250 GT California Spyder LWB, 1958, 8 800 0000 dollár (2,14 milliárd Ft). Ebből a ritkaságból ötven készült, ez a 11. példány. Az LWB a hosszú, 2600 milliméteres tengelytávot jelöli, a California a fő exportpiacra utal

6. Ferrari 275 GTB/4,	1967, 10 175 000 dollár (2,5 milliárd Ft) Ft. 300 készült a 275 GTB/4-ből, tehát nem tartozik az igazán ritka Ferrarik közé, mégis közel 2,5 milliárdot hozott tulajának. Az autó előző gazdája az ismert filmszínész és autóversenyző, a Bullit, a Thomas Crown-ügy vagy a Le Mans című filmekkel halhatatlanná vált Steve McQueen. A Chianti-vörös szín egyedi, mert a sztárnak nem tetszett a gyári aranymetál. McQueen 3,3 literes Ferrarija keréken mérve 300 lóerős, 5,5 mp alatt gyorsult százra és 260-at ment. Az akkori gumikkal ehhez elég nagy bátorság kellett

6. Ferrari 275 GTB/4, 1967, 10 175 000 dollár (2,5 milliárd Ft) Ft. 300 készült a 275 GTB/4-ből, tehát nem tartozik az igazán ritka Ferrarik közé, mégis közel 2,5 milliárdot hozott tulajának. Az autó előző gazdája az ismert filmszínész és autóversenyző, a Bullit, a Thomas Crown-ügy vagy a Le Mans című filmekkel halhatatlanná vált Steve McQueen. A Chianti-vörös szín egyedi, mert a sztárnak nem tetszett a gyári aranymetál. McQueen 3,3 literes Ferrarija keréken mérve 300 lóerős, 5,5 mp alatt gyorsult százra és 260-at ment. Az akkori gumikkal ehhez elég nagy bátorság kellett

5. Ferrari 250 LM, 1964, 11 550 000 dollár (2,8 milliárd Ft). 32 példányból a 19-ikkként gyártotta a Ferrari ezt a műkincset, 320 lóerős motorral. A V12-esen hat duplatorkú Weber-karburátor trónol. A 250 LM típust (Le Mans) a GTO utódaként eredetileg GT-kategóriájú versenyautónak szánták, de mivel a Ferrari nem gyártott belőle 100 darabot, csak sport-prototípuskánt indulhatott a 24 órás versenyen. Így is nyert, 1965-ös diadalával ez az utolsó Ferrari, amely összetettben nyerni tudott Le Mansban. Ez a példány azonban a maroknyi utcai verzió egyike, méregdrága restaurálás után

5. Ferrari 250 LM, 1964, 11 550 000 dollár (2,8 milliárd Ft). 32 példányból a 19-ikkként gyártotta a Ferrari ezt a műkincset, 320 lóerős motorral. A V12-esen hat duplatorkú Weber-karburátor trónol. A 250 LM típust (Le Mans) a GTO utódaként eredetileg GT-kategóriájú versenyautónak szánták, de mivel a Ferrari nem gyártott belőle 100 darabot, csak sport-prototípuskánt indulhatott a 24 órás versenyen. Így is nyert, 1965-ös diadalával ez az utolsó Ferrari, amely összetettben nyerni tudott Le Mansban. Ez a példány azonban a maroknyi utcai verzió egyike, méregdrága restaurálás után

4. Ferrari 250 GT California Spyder SWB, 1961, 15 180 000 dollár (3,7 milliárd Ft). Ez a rövid tengelytávú (short wheelbase) változat az 1957-től gyártott autóból. 12 hengeres motorja változattól függően 240 lóerős is lehet, ami 50 éve lélegzetelállító volt

4. Ferrari 250 GT California Spyder SWB, 1961, 15 180 000 dollár (3,7 milliárd Ft). Ez a rövid tengelytávú (short wheelbase) változat az 1957-től gyártott autóból. 12 hengeres motorja változattól függően 240 lóerős is lehet, ami 50 éve lélegzetelállító volt

3. Ferrari 375 MM, 1954, 18 315 800 dollár (4,45 milliárd Ft). Kezd nyomasztóvá válni a Ferrarik túlsúlya, de a Bonhams rendezvényén is egy maranellói csoda ért el kiemelkedő leütési árat. A korabeli Ferrarikban kétféle V12-es motor volt. A kisebbik hengerűrtartalmú a Colombo-V12, amelyet Gioacchino Colombo tervezett. Ebben az Aurelio Lampredi által konstruált motor található, amelynek hengerűrtartalma 3,3 literről indult és 4,9 literig bővült az évek során

3. Ferrari 375 MM, 1954, 18 315 800 dollár (4,45 milliárd Ft). Kezd nyomasztóvá válni a Ferrarik túlsúlya, de a Bonhams rendezvényén is egy maranellói csoda ért el kiemelkedő leütési árat. A korabeli Ferrarikban kétféle V12-es motor volt. A kisebbik hengerűrtartalmú a Colombo-V12, amelyet Gioacchino Colombo tervezett. Ebben az Aurelio Lampredi által konstruált motor található, amelynek hengerűrtartalma 3,3 literről indult és 4,9 literig bővült az évek során

2. Ferrari 275 GTB/C Speciale, 1964 26 400 000 dollár (6,41 milliárd Ft). Az Egyesült Államokban fizetett egy tehetős rajongó vagy értéknövekedésben bízó befektető majdnem 6,5 milliárd forintot a V12-es ritkaságért. A Ferrari összesen hármat gyártott az alukarosszériás versenyváltozatból, amelyet eredetileg egy trieszti papírgyáros vásárolt meg. Mivel a másik kettő aligha lesz eladó, ez az autó kiugróan magas áron cserélt gazdát. A karosszérián lévő nyílások a négy tárcsafék és a motor hűtését segítik

2. Ferrari 275 GTB/C Speciale, 1964 26 400 000 dollár (6,41 milliárd Ft). Az Egyesült Államokban fizetett egy tehetős rajongó vagy értéknövekedésben bízó befektető majdnem 6,5 milliárd forintot a V12-es ritkaságért. A Ferrari összesen hármat gyártott az alukarosszériás versenyváltozatból, amelyet eredetileg egy trieszti papírgyáros vásárolt meg. Mivel a másik kettő aligha lesz eladó, ez az autó kiugróan magas áron cserélt gazdát. A karosszérián lévő nyílások a négy tárcsafék és a motor hűtését segítik

1. Ferrari 250 GTO, 1962, 38 115 000 dollár (9,26 milliárd Ft). Olasz hegyi versenyeken remekelt ez a GTO (Gran Turismo Omologato), amely 49 évig volt egy család tulajdonában. Majdnem 50 éve egy mezőgazdaságban és ásványvíz-palackozásban érdekelt ifjú vette az autót, amely folyamatosan indult versenyeken.

A 250 GTO jó ideje mitikus autó, de ez az ár szokatlan. A Bonhamsnél árverezett Ferrari érte el az aukciókon autóért valaha kifizetett legnagyobb összeget. A korábbi csúcstartó Juan Manuel Fangio és Karl Kling nagydíjgyőztes W196-os Mercedes-Benz Ezüst nyila 29,5 millió dolláros árral. Persze nem zárhatjuk ki, hogy klubokban, magánemberek között vagy oldtimer-kereskedőknél köttetett üzletekben ennél magasabb áron cserélt gazdát egy-egy muzeális autó.

1. Ferrari 250 GTO, 1962, 38 115 000 dollár (9,26 milliárd Ft). Olasz hegyi versenyeken remekelt ez a GTO (Gran Turismo Omologato), amely 49 évig volt egy család tulajdonában. Majdnem 50 éve egy mezőgazdaságban és ásványvíz-palackozásban érdekelt ifjú vette az autót, amely folyamatosan indult versenyeken.
A 250 GTO jó ideje mitikus autó, de ez az ár szokatlan. A Bonhamsnél árverezett Ferrari érte el az aukciókon autóért valaha kifizetett legnagyobb összeget. A korábbi csúcstartó Juan Manuel Fangio és Karl Kling nagydíjgyőztes W196-os Mercedes-Benz Ezüst nyila 29,5 millió dolláros árral. Persze nem zárhatjuk ki, hogy klubokban, magánemberek között vagy oldtimer-kereskedőknél köttetett üzletekben ennél magasabb áron cserélt gazdát egy-egy muzeális autó.

Forrás: Classic-Analytics

Nevetséges benzinárak, tippek gyorshajtási bírságok ellen, a legfurcsább honvédségi járművek, a legmenőbb szocialista autók és motorok, a legjobb autós videoklipek, a legerősebb magyar autók, brutális ruszki munkagépek: ne hagyjátok ki a Top 10 rovatot!