A törésteszt értékelésében a Hyndai Santa Fe bizonyult a legjobbnak, tőle alig maradt el a japán összkerékhajtású szabadidőautó, a Subaru Forester. Mindkét autó jó minősítést ért el. Az újdonságok közül a Toyota kielégítő minősítést szerzett, míg a Ford minősítése kielégítő. Leggyengébb eredményt az Isuzu terepjárója érte el, gyenge minősítést kapott.
Az IIHS töréstesztjén 64 km/órás sebességgel vezetik falnak az autókat, 40 százalékos átfedéssel. A fal deformálódásra képes, alumíniumból készült és méhsejt szerkezetű. Hat kategóriában értékelik a teszt eredményeit, melyek a következők: utascella szerkezete; sérülések mértéke: fejen/nyakon, mellkason, bal és jobb lábon; övrendszer; tesztbábu mozgása. Az egyes kategóriákon belül négy eredményt lehet elérni: jó, elfogadható, kielégítő és gyenge. A végső eredményt a hat kategória eredmény alapján számítják ki, és itt is a négy végső minősítés lehetséges.