A 64 km/órás sebességgel és 40 százalékos átfedéssel elvégzett frontális ütközésnél a karosszéria erősen deformálódott. A vizsgálat szerint nehéz megmondani, hogy nagyobb erejű ütközéskor mennyire emésztené fel a karosszéria az ütközési energiát. Bár a kormányoszlopot kipárnázták, az mégis sérüléseket okozott a vezetőt szimuláló báb lábán és mellkasán. Az első övek feszítősek és överő korlátozósak, hátul a középső utast is hárompontos biztonsági öv védi. A frontális ütközésnél 56 százalékosan teljesített az Almera és 9 pontot kapott.
Az oldalsó légzsákok egyformán védik a fejet és a törzset is, így az Almerán elvégezték az oldalsó oszlopos ütközési tesztet is, amelyet csak olyan autóknál végeznek el, ahol van a fejet is védő oldallégzsák. Az oszlopos ütközésnél 29 km/órás sebességgel robog az autó a vezető oldalán egy oszlopnak. Erre a tesztre két pont kapható, amit meg is kapott az Almera. A hagyományos oldalsó töréstesztnél a vezető oldaláról egy 50 km/órás sebességgel hajt bele a másik járművet helyettesítő kocsi. Az 50 km/órás oldalsó ütközési tesztre 16 pont adható.
Az oldalsó ütközésnél az Almera kiválóan teljesített, 100 százalékos lett, összesen 18 pontot kapott.
A törésteszt összesítésében 26 pontot gyűjtött be a Nissan Almera, ami 76 százalékos teljesítmény, így négy csillagot érdemelt ki az Almera az Almera Tinohoz hasonlóan.
A Nissan Almera első változatát 1995-ben mutatták be. Az autón az EuroNCAP 1999-ben végzett el töréstesztet, amin az Almera mindössze két csillagot szerzett. A két csillagból azonban az egyiket megvonták, mivel a vezető mellkasán életveszélyes sérüléseket szerezhet frontális ütközésnél.