Töréstesztek az új Minitől az Opel Vectráig
A 33 pontos C-Mercedes tavaly még csak négy csillagot kapott. A javulás annak köszönhető, hogy az autóklubokat és fogyasztóvédelmi szervezeteket tagjai között tudó EuroNCAP az övek bekötésére vonatkozó aktív figyelmeztetésekért idén pluszpontot ad, így a Mercedes pontszáma elérte az üt csillaghoz szükséges értéket.

A tesztelt kisautók közül a Volkswagen Polo kapta legtöbb pontot. A 28 pontos Polót az Audi A2 követi (26), majd az Opel Corsa és az új Mini a sorrend, 25-25 ponttal. Az összes kisautó négy csillagot kapott a maximális ötből.

Most először jelentetett meg eredményeket roadsterek biztonságáról az EuroNCAP. A Mazda MX-5, a Mercedes-Benz SLK és a Honda S2000 is négy csillagot kapott. A Mazdának 25, a Mercedesnek 26, a Honda sportautójának pedig 27 pont járt a teszt kiértékelése után.

A terepjárók között jóval nagyobb a szórás. A régi konstrukciók közé tartozó, alvázas felépítésű Opel Fronterának nem feküdt a törésteszt. Három csillaggal és 21 ponttal zárta a vizsgálatot. 24 pontjával még mindig csak három csillag járt a Jeep Cherokeenak. Sokkal jobbnak értékelték a Honda CR-V-t, az új Range Roverről nem is beszélve. Előbbi összpontszáma 26, utóbbié 30. Kiegyensúlyozottsága és roppant szilárd önhordó karosszériája miatt a Range a limuzinok között is a legjobbak közé tartozna 30 pontjával.

Ugyanennyit kapott ugyanis az új Opel Vectra, megelőzve ezzel a most tesztelt középkategóriások közül a Ford Mondeót (28), a Jaguar X-Type-ot (26), a Peugeot 607-est (26) és a Malajziában gyártott Proton Waját, más néven Proton Impiant (18) .

A háromcsillagos Proton Impiant és az ötcsillagos C-Mercedest kivéve minden most tesztelt személyautó négy csillagot kapott, ami magas színvonalú ütközésbiztonságra utal. Továbbra is gyenge azonban a gyalogosok védelme. Ebben a kategóriában eddig a Honda Civic szerepelt a legjobban, első helyét most sem veszélyeztette más márkájú autó. Ebben a kategóriában ugyanis négyből három csillaggal megint egy Honda bizonyult a legjobbnak, ezúttal a CR-V szabadidőautó. A többi autó egy csillaggal volt kénytelen beérni a gyatra gyalogosvédelem miatt.

A négy különböző kategóriába tartozó járművek egységesen 64 km/órás sebességgel és 40 százalékos átfedéssel ütköztek a betontömbre szerelt deformálódó alumínium akadálynak. Oldalütközésnél 50 km/órával ront az autó oldalába a szintén alakváltoztatásra képes akadály.