Újabb Euro NCAP töréstesztek
A 25 pontos Hyundai Santa Fe a frontális ütközési teszten nem volt meggyőző. Szilárdsága megkérdőjelezhető, a vezető mellkasa és a láb térdtől felfelé nem védett kellően, ám a fej nincs veszélyben. Oldalütközésnél oldalsó légzsák nélkül is nagyon jó eredményt produkált az autó. Az oldalütközésre kapott 16 ponttal az összeredmény elérte a négy csillaghoz szükséges pontszámot.

Az M-osztály, mint egy Amerikának szóló autó, öv nélkül is kellő védelmet kell, hogy nyújtson utasainak. A karosszéria erősnek bizonyult. Frontális ütközésnél a vezető fejének védelme nem tökéletes, mindkét elöl ülő mellkasára jelentős erők hatnak. Oldalirányú ütközésnél maximális pontszámot kapott a Mercedes. A gyerekek védelme kielégítő, a gyalogosgázolás eredménye viszont kiábrándító. Az autó 30 ponttal erős négycsillagos eredményt ért el.

A Suzuki Grand Vitara okozta a teszt negatív szenzációját. Kirívóan rossz eredményt ért el a gyalogosgázolásnál, ezért egyedüli autóként nem kapott se pontot, se csillagot. Karosszériája nem elég szilárd, a vezető lábait a lábtér deformálódása veszélyezteti, az elöl ülőkre magas mellkasi terhelés vár egy balesetben. Fejük védelme azonban jó. A frontális ütközésnél szintén rosszul szerepelt az autó. A vezető és az anyósülésen utazó utas mellkasa és lába könnyen megsérülhet. Az oldalvédelem elfogadható, a megfelelő védelmen a vezető mellkasában mért magas erők rontanak. A gyermekekre vigyáz a Suzuki Grand Vitara, amely végül 23 ponttal 3 csillagot ért el.

A Land Rover Freelander eleje frontális ütközésnél túlságosan deformálódik, az első ajtók megroppannak, a szélvédőoszlopok is jóval beljebb nyomulnak. A vezető mellkasát nagy terhelés éri, és lába sincs egészen biztonságban. Oldalütközésnél is a mellkas van a legnagyobb veszélyben, amin oldallégzsákkal javítani lehetne. Frontális ütközésnél hiányos a babaülésben utazó kisgyermekek védelme, oldalütközésnél jó. A 20 pont három csillagra volt elegendő.

A Nissan az első teszt után átdolgozta az X-Trailt, a 26 pontos (4 csillag) végeredményt a frissebb modellel érte el. Frontális ütközésnél a szilárd karosszériájú autóban a műszerfal kemény részei sérüléssel fenyegetik a vezető bal lábát, a pedálok pedig a lábfejét. A mellkas védelme megfelelő. Oldalütközésnél jól szerepelt az autó. Rosszul védett viszont a fordított gyerekülésben ülő 18 hónapos kisbaba feje és nyaka. A gyalogosok az átlagosnál nagyobb biztonságban vannak gázolás esetén, ami 2 csillagot ért.

Nem szerepelt túl fényesen a Chrysler PT Cruiser. Frontális ütközésnél súlyosan sérülhet a vezető mellkasa és teljes lába. Ezzel ellentétben oldalirányú ütközésnél az utasok jól védettek az oldallégzsákoknak és a magas építésnek köszönhetően. A gyerekülésben elhelyezett másfél éves kisbaba nyak- és fejvédelme nem megfelelő, a háromévesé jó. A kiváló oldalbiztonság ellenére csak 21 pontos értéket ért el az autó, amivel 3 csillagot kapott. Az Euro NCAP fontolgatta, hogy a frontális ütközésben tapasztalt súlyos hiányosságok miatt levonjon egy csillagot az autótól.

Az A-osztály alapjára épülő Vaneo merev karosszériájának köszönhetően jól szerepelt. Frontális ütközésnél a felsőtest jobban védett, deréktól lefelé a kormányoszlop okozhat sérülést. A magas üléspozíció kiváló védettséget nyújt oldalirányú ütközésnél. Gyalogosgázolásra két csillagot kapott a Mercedes, ami jónak mondható. 27 ponttal és négy csillaggal zárta a tesztet.

Egy hajszálon múlt, hogy a Peugeot 807 nem kapott 5 csillagot. Frontális ütközésnél a műszerfal kemény részei okozhatnak sérülést a lábnál, de ezzel együtt is 13 pontot kapott az elérhető 16-ból. Oldalsó ütközésre az autó megkapta a maximális pontszámot, azaz 18 pontot. A mellkasra ható erők kicsit magas értéke ellenére a gyerekek védelme is általánosan jó. Gyalogosgázolásnál a Peugeot sem büszkélkedhet egy csillagnál többel. 32 pontjával a nagy egyterű éppen hogy lemaradt az öt csillagról.