Érezhető javulást csak a négyes Golf töréstesztjénél tapasztaltak az ÖAMTC szakemberei, mivel a kettes Golfban és a Bogárban is életveszélyes sérüléseket szereznének az utasok egy ütközésben.
Oldalütközésnél meglepő módon a bogárhátú Volkswagen több pontot szerzett, mint a kettes Golf. Előbbi védelmi képessége 13, utóbbié 9 pontra volt elég. A karosszéria összenyomódása miatt az első ülés eredeti szélességének felére zsugorodik. A Bogár azért ért el jóval későbbi fejlesztésű utódjánál jobb eredményt, mert a magasabb üléshelyzet jobban óvja a vezetőt. Kitűnően szerepelt az idén kifutó Golf, amely a maximális 18-ból 17 pontot ért el.
Még rosszabb eredményt hozott a frontális ütközési teszt. A pontszámok: Golf IV – 10, Bogár – 3, Golf II – 2. Mindkét korábbi típus karosszériája erősen deformálódik, erősen csökkentve a túlélési teret. Mind a pedálsor, mind a kormány benyomul az utastérbe, ráadásul azok a felületek, amelyeknek a bent ülők nekiütődnek, nincsenek megfelelően párnázva.
Biztonságos futóművel esetleg megelőzhető egy baleset, ezért a vizsgálatok során a menettulajdonságokat is megvizsgálták. A hátul lengőtengelyes, ráadásul farmotoros Bogár úttartása a mai normák alapján erősen kifogásolható. A Golf II menetbiztonsága már a mai autókkal összehasonlítva is jó, a négyes Golfé pedig nagyon jó a tesztelők ítélete szerint.
Az aktív biztonságban elsődleges a jó lassulás. A mérések szerint a Bogár lemaradása ebben is nagy a modernebb utódokkal összehasonlítva. Míg a bogárhátú 55 méter alatt áll meg 100 km/órás sebességről vészfékezve, a 84-es évjáratú Golfnak 47, a 2002-es típusnak 42 méter kell ugyanehhez.
A hosszú fékút mellett a kanyarban fékezéskor mutatott instabilitás is a Bogár ellen szól. A kettes Golf kielégítő, a negyedik generációs jó minősítést kapott.
A vizsgálatokban egy 1983-as évjáratú VW Bogár, egy 1984-es Golf II és egy 2002-ben forgalomba helyezett Golf IV vett részt.