Roadstereket ritkán tesztel a szervezet. Frontális ütközésnél nyitott tetővel ütköztették a roadstereket, amivel a legnagyobb terhelés éri az autókat, mivel a tető hiánya rengeteget ront az autó szilárdságán. Oldalsó ütközésnél csukott tetővel teszteltek, mérvén ezzel a tető okozta esetleges sérüléseket.
Az MGF utódjaként egy évvel ezelőtt piacra dobott MG TF erősebb oldalmerevítést kapott. Habár az autó védelme nagyjából megegyezik a korábbi MGF-ével, ennek ellenére jó eredményt tudhat magáénak az angol nyitott kétüléses. Szemből hatvanhárom százalékos eredményt produkált, oldalról pedig 89 százalékot ért el.
A vezető frontális ütközésnél mellkassérülésnek van leginkább kitéve. A műszerfal megsértheti a vezető combját, a visszacsapódó pedálok a lábfejet károsíthatják. Az utas védelme kielégítő frontális és oldalütközés esetén is.
Összességében a törésteszten a maximális öt csillagból négyet teljesített a roadster az elért huszonhat ponttal. Gyalogos gázolásnál az elérhető négy csillagból egyedülálló módon három csillagot teljesített, ami elismerésre méltó.
Frontális ütközésnél hetvenöt, oldalütközésnél nyolcvankilenc százalékos eredménnyel zárt az Audi TT Coupé. Frontális ütközésnél a sofőr mellkasa megsérülhet a légzsáktól, felsőcombját pedig a műszerfal elszabaduló részei sérthetik meg. Oldalütközésnél szintén a mellkas van kitéve a legnagyobb sérülésveszélynek.
A törésteszten huszonnyolc ponttal négy csillagot kapott a TT kupé. A gyalogos gázolási teszt kritikus eredménnyel zárult: egyetlen csillagot sem kapott a sportos autó.
A Skoda Superb négy csillagot ért el a törésteszten, akárcsak a VW Passat, melynek padlólemezére a Superb épül. Frontális ütközésnél a vezető mellkasa sérüléseket szenvedhet a kormánytól, a légzsák ellenére is.
A műszerfal sérüléseket okozhat a térdnél és a vezető combján. Az utas legnagyobb eséllyel sérülő testrésze szintén a mellkas. A hátul középen utazót védő hárompontos biztonsági öv tette lehetővé, hogy a cseh autó ezen a helyen nagyobb biztonságot nyújtson a Passatnál.
A függönylégzsáknak köszönhetően oldalsó ütközésnél a védelem megfelelő, a mellkas enyhén sérülhet. Gázolási teszten az eredmény elfogadhatatlan volt a viszonylag friss típus egyetlen csillagot sem ért el.
Jól szerepelt a frontális törésteszten az Opel Meriva, amely összesen 26 pontot és négy csillagot kapott. A gyalogosokkal sokkal rosszabbul bánik, mint saját utasaival, ezért egyetlen csillagot érdemelt ki. Egy vadonatúj autótól a gyenge gyalogosvédelmi eredmény csalódást keltett.
Karosszériája stabil, nem roggyant meg a 64 km/órás ütközésnél. A magas üléspozíció javítja az utasok védelmét oldalütközésnél, így elérte az értékelésben megszerezhető pontok 89 százalékát, ami kiváló.
Az egy fokozatban nyíló légzsákok jól működtek, a nem egészen tökéletes övrendszer azonban erős mellkasi terhelést okozott. Az elöl ülők fejének és nyakának alapos védelmet nyújt a széria két első légzsák.
Mindkét kisgyermek-bábu jó gyermekvédelmi képességekre utaló erőket mért. Kifogásolták viszont a tesztelők, hogy nem elég hatékony a figyelmeztetés a jobb első ülésre szerelt gyermekülés és a bekapcsolt utas oldali légzsák veszélyeire.
Egy csillaggal kevesebbet, összesen hármat érdemelt ki a Mitsubishi Pajero Pinin. A mini terepjáró leszerepelt a félátfedéses frontális ütközés értékelésében. Megroggyant az első két tetőoszlop, magasak voltak a mellkasi erők az utasnál, a vezetőnek pedig lábfeje és lábszára nincs biztonságban. A tesztelők dicsérték viszont az övrendszer és a légzsákok összhangját.
Igen jó eredménnyel zárta az oldalütközési vizsgálatot az autó. A magas ülésekben ilyenkor biztonságban vannak az utasok, az oldallégzsákok még lejjebb faragják a csekély sérülésveszélyt.
Nem sok hiányzott ahhoz, hogy a Suzuki Vitara, a Skoda Superb és az Audi TT után a Pajero Pinin is szégyenpadra kerüljön, azaz nulla ponttal végezzen a gázolási teszten. Végül egy csillagot kapott a kocsi.
Nagy és nehéz autó a BMW X5, ami nem sok jót ígért a gyalogosoknak. Egyetlen csillagot kapott és ennek megfelelő kritikában részesült a BMW X5. Frontális és oldalütközésnél remek tulajdonságokat mutatott az autó. Előbbire 13, utóbbira a maximális 18 pontot ítélték neki az Euro NCAP szakemberei.
A karosszéria igen szilárd, minden ajtó könnyen nyílt a tesztet követően. A vezető nagyobb, az első utas kisebb valószínűséggel szenvedne mellkasi sérülést a magas överők miatt. Dicséret járt az első fejlégzsákok hatékony működéséért.
Az Euro NCAP (New Car Assessment Programme – Újautó-vizsgálati program) tagja számos nyugat-európai közlekedési minisztérium és autóklub, több fogyasztóvédelmi szervezet mellett. Törésteszteken 64 km/órás sebességgel, orr-részük 40 százalékával futnak neki az autók egy deformálódó akadálynak.
Oldalütközésnél 50-nel szalad a vizsgált autóba egy szabványos kocsi. A kiegészítő oszlop teszten 29 km/órás sebességgel csapódik egymásnak az autó és egy acéloszlop, míg az egyre fontosabb szerepet játszó gyalogosgázolási teszteken 40-nel ütik el a bábut.