Öt csillag a Corolla Verso biztonságára
16-ból 15 ponttal, azaz 94 százalékos eredménnyel zárta a Toyota Corolla Verso az Euro NCAP szabványosított frontális töréstesztjét. Extrém stabil az autó karosszériája, áll az Euro NCAP értékelésében.

A kétfokozatú első légzsákok, az överő-határolók és az övfeszítők működését jónak ítélték, megjegyezve, hogy a vezető mellkasát érő erők egy kicsit magasak. A vezetőt védő térdlégzsák 25 km/órás sebesség felett nyílik ki, jól betöltötte feladatát a tesztben. A lábtér csökkenése jelentéktelenül csekélynek bizonyult.

Oldalütközésnél pontveszteség nélkül, 18-ból 18 pontot szerzett az egyterű Corolla. Az oldallégzsák mellett a függönylégzsák is alapfelszerelés, utóbbi a hátsó sorban ülőknek is védelmet nyújt.

Gyermekvédelemből is jól vizsgázott a tesztelt Corolla. A 3 éves kisgyermeket helyettesítő bábu menetirányban utazott, a 18 hónapos „csecsemő” a menetiránynak háttal beszerelt gyermekülésben feküdt.

Mindkét gyermekülést a gyári Isofix rendszerhez rögzítették. A kicsik feje jó védelemben részesül, de oldalütközésnél a nagyobb gyermek mellkasi erői magasak voltak. A megszerezhető pontok 76 százalékát kapta a Verso.

A szervezet vizsgálata szerint a gyalogosok védelmére nem fordított különösebb figyelmet a világ második legnagyobb autógyártója. Ezt a 31 százalékos eredmény is tanúsítja. Részletek angolul itt.

A Toyota az Euro NCAP teszt sajátosságaira is jól felkészítette az autót. Az övek bekapcsolására figyelmeztető csipogó, villogó piktogramokat a szervezet két ponttal honorálta. Bár a Corolla Verso e nélkül is megkapta volna az öt csillagot, a 33-ról 35-re emelkedett összpontszámmal egy ponttal jobb eredménnyel zárta a tesztet, mint a Renault Scénic, míg a harmadik ötcsillagos kis egyterűt, a VW Tourant két ponttal előzi meg.