34 pontot szerzett az Euro NCAP törésteszten az új Astra. Az eredmény egy ponttal meghaladja az öt csillaghoz minimálisan szükséges 33 pontot.
Az Astra 36-ból 34 pontot szerzett. A frontális ütközésre, 88 százalékos eredményt elérve, 14 pontot kapott, az oldalütközésre megítélt 16 pont 100 százalékot jelent. A két pluszpont az öv bekötésére sarkalló hang- és fényjelzésért járt.
Nagyon csekély sérülési esélyt mutattak a gyermekeket helyettesítő bábuk is. A gyermekvédelemben az Astra H 39 pontot, 80 százalékos eredményt ért el.
A gyalogosvédelemben gyengén muzsikált az új Astra, egy a piacra idén bevezetett, modellváltás utáni autótól a megszerzett 3 pont gyatra teljesítmény, amit a 8 százalék is mutat.
Az Opel Astra H – VW Golf V versenyfutás természetesen ezen a területen is tart. A Golf azonos körülmények között elsőre 31 pontot és négy csillagot kapott. Az övre figyelmeztető csipogóval megszerezhető pontok érdekében a gyár módosított a konstrukción, így a Golf V is megszerezte az öt csillaghoz szükséges 33 pontot. A Volkswagen korábban a Touran kompakt egyterű esetében is megtette ugyanezeket a lépéseket.
Az alsó középkategóriában jelenleg 3 autótípus ért el 5 csillagot, a Renault Mégane II, a VW Golf V és az Opel Astra H. A kompakt egyterűk között a VW Touran, a Renault Scénic/Grand Scénic és a Toyota Corolla Verso kapta meg a nagy médiavisszhanggal járó 5 csillagot.