Három csillagot kapott az Euro NCAP szabványnak megfelelő ütközésteszten, amely azért nem volt nagy meglepetés, mert az alacsony költségvetésnek esett áldozatul az övfeszítő és az överő-korlátozó is.
Ezúttal azonban még rosszabbul szerepelt a modell, miután nem tudta teljesíteni a tesztet, hanem felborult. A jávorszarvas tesztnek is nevezett kísérletnél 65 km/órával egyenesen haladtak az autóval, majd hirtelen kikerülő manővert hajtottak végre. Ennél a vizsgálatnál nyomvonal egy sávval balra, illetve jobbra lehet, majd az autónak ismét az eredeti sávba kell visszatérnie.
A Logan azonban a visszatérő manővernél felborult. A teszt kiértékelésénél kiderült, hogy az autó azért borult fel, mert a bal első gumi túlságosan megnyúlt és felni élére támaszkodott fel az autó. Ám nem csak ez okozta a problémát, ez csak a végkifejlet volt, az autó más kerekkel is veszélyesen megbillenne.
Látszólag az autó a nyugat-európának szánt magasabb felszereltségű modell lehet, ami elméletileg az alap modellekhez képest stabilabb is, a kanyarstabilizátornak és a 15 colos felniknek köszönhetően.
Az ADAC a baleset után arra hívta fel a figyelmet, hogy a karosszéria nem szerepelt jól a borulás kapcsán, miután a bal oldali A oszlop erőteljesen benyomódott, ami a vezetőt veszélyeztetheti.
A szakszerű nevén a „kikerülési teszt” akkor vált széles körben ismertté, amikor a Mercedes A-osztály bemutatása után a „Teknikens Varld” nevű svéd szaklap elvégezte a kis Mercedesen a tesztet, ahol az A Merci felborult.
A tesztre reagálva a Mercedes változtatott az autó kerékfelfüggesztésén és szériaként beépítették az ESP menetstabilizálót is. A kis Mercedes népszerűségének nem ártott a nagy port felvert eset a jávorszarvassal.