Kitűnően szerepelt a Mazda5 az Euro NCAP hivatalos töréstesztjén. Az autó 33 ponttal zárt a felnőttek védelmére kialakított vizsgálaton.
A 64 km/órával végzett féloldalas frontális törésteszten a Mazda5 13 pontot kapott, ez megszerezhető összes pont 84 százaléka. Pontszámait növelte, hogy a biztonsági öv becsatolására emlékeztető funkcióért további két pontot kapott.
[bekkep]A vizsgálat érdekessége, hogy a C szegmensben a Mazda5 az egyetlen egyterű, amelyen két tolóajtót alakítottak ki a hátsó utasok számára. Korábban olyan aggályok merültek fel a tolóajtókkal szemben, hogy azok egy komoly ütközés után nem nyithatók. Az egyterű 18-ból 18 pontot ért el az oldalirányú ütközések biztonsága területén, azaz 100 százalékosan zárta ezt a vizsgálatot.
18 hónapos és hároméves gyermekeknek megfelelő bábukkal végezték a gyermekvédelemre vonatkozó vizsgálatokat. Előbbit az övekkel, utóbbit Isofix pontokhoz rögzített gyermekülésbe ültették. Erre a tesztre 32 pontot (64 %) kapott a Mazda 5, ami háromcsillagos eredménynek felel meg.
Viszonylag gyengén vizsgázott az autó a gyalogosgázolásos tesztnél. Eredménye 12 pont (33 %), ami két csillagot hozott. A vizsgálat kapcsán a szakemberek megjegyezték, hogy a frontális ütközésnél komoly deformáció jelentkezett a vezető lábterénél. A terhelések grafikus megjelenítésénél azonban csak enyhe terhelést jeleztek.