[bekkep]Ennél is nagyobb sebességgel, 64 km/órával csapták falhoz az Euro NCAP tesztjén a japán kisautót. Ebben az esetben a félátfedéses frontális ütközésnél 95 százalékos eredménnyel, 15 pontot kapott a kocsi.
Az oldalütközéses vizsgálatnál 99 százalékos eredményt ért el a Yaris, ami 18 pontot eredményezett. Ehhez kapott még két pluszpontot az autó a biztonsági övek bekapcsolására figyelmeztető jelzésekért. A végeredmény így 35 pontot, illetve öt csillagot mutat.
A felnőtt utasok védelmében elért eredmény az eddigi legjobb pontszám, amit egy Toyota modell valaha kapott. Az új Yaris 2 csillagot szerzett gyalogosvédelemben és 3 csillagot a gyermekutas-védelemben.
A kocsiban vezető és utas oldali légzsák, oldallégzsák, függönylégzsák, első övfeszítő, överő-határoló, a vezető oldalán térdlégzsák és ABS is volt.
A Yaris karosszériáját a TOYOTA MICS, azaz Minimal Intrusion Cabin System (minimálisan deformálódó utascella) technológiáját használva fejlesztették ki, amely hatékonyan osztja szét a frontális és oldalütközések energiáját a karosszérián, minimalizálva az utascella deformálódását.