18 egységet kapott az oldalsó ütközéses vizsgálatnál, ami viszont maximális eredményt jelent. Ezt azonban elsőre nem tudta hozni a kocsi, sőt egyáltalán nem nyílt ki az oldallégzsák. Az Euro NCAP engedélyezte a gyártó számára probléma kijavítását, ami után már csont nélkül teljesített a kocsi. A módosítások a széria járművekbe is bekerülnek. A gyermekvédelem területén 32 (65 %), a gyalogosvédelem esetén 18 pontot (50%) gyűjtött a szabadidőautó.
Négy csillaggal, illetve 26 ponttal zárta a töréstesztet a Fiat mini egyterűje, az Idea is. A félátfedéses frontális teszten nem szerepelt túl jól a kocsi, mindössze kilenc pontot (56%) kapott. A vezető mellkasára a kormány, míg mindkét elöl ülő lábaira a műszerfal jelent potenciális veszélyforrást.
Sokkal jobb eredményt ért el az Idea az oldalsó ütközés esetén, amit 15 ponttal (83 %) jutalmazott az Euro NCAP. A jó eredmény elsőre nem látszik a pontokból, de az autó fejlégzsákok nélküli változat volt. (A legtöbb gyár minden létező védelmi felszereléssel felszerelve küldi tesztelésre autóit.) A gyermekvédelemi teszten 23 (47%), a gyalogosvédelmi vizsgálaton mindössze nyolc pontot (22 %) szerzett az Idea.