Frontális és oldalütközésnél is 100 százalékra teljesített a már általunk is tesztelt új egyterű. A két első, az oldal- és függönylégzsákok mellett térdlégzsák is van az S-Maxban, ami szinte nullára csökkentette a térd sérülésének veszélyét a teszt körülményei között. Egyedül a vezető és utasa mellkasvédelme nem kapott maximális pontszámot, de csak a legenyhébb kategóriába sorolták a sérülésveszélyt.
Pontveszteség nélkül vészelte át a Ford az oldalsó törés- és oszloptesztet is, így összesen 34 pontot szerzett, amit plusz kettővel gazdagított az öv bekötésére figyelmeztető jelzés miatt. Kiemelte az EuroNCAP a kiváló, négycsillagos gyermekvédelmét is az autónak, elmarasztalta viszont a mindössze kétcsillagos gyalogosbiztonságért. Meg kell említenünk, hogy gyalogosvédelemben még egy autó sem szerzett több csillagot ennél a kategóriában.
Corsa – kicsi de masszív
6 légzsákkal és egyéb biztonsági felszerelésekkel felvértezve mindössze egyetlen pontot veszített a vadonatúj Opel Corsa. Az utas karcolás nélkül vészelte át a 64 km/órás ütközést, a vezető viszont enyhén sérülhet a mellkasán, illetve a légzsák ellenére is érintkezett a kormánnyal. A sérülésveszély enyhe, ezért csak 1 mínuszpont járt. Oldalról az S-Maxhoz hasonlóan teljes biztonságban utaztak a dummyk.
Gyermekvédelmi csillagból hármat kapott a Corsa, gyalogosgázolásból szintén hármat. Utóbbi szép eredmény, bár az új kisautók szinte kivétel nélkül ennyivel távoztak az intézetből. A végeredmény öt csillag és 34 pont, mivel csak a vezetőt figyelmezteti az autó a biztonsági öv bekapcsolására.