2,9 literes CRDi modellekre esett a szakemberek választása, ezeket törték szemből, illetve oldalról. Míg a falba frontálisan csapódó jármű 10 pontot (63%-ot) kapott, – főként a vezető mellkasa, illetve lábai voltak közepes sérülésveszélynek kitéve, – addig az oldalütközést 100 százalékosra (18 pontosra) tudta teljesíteni a Kia.
Frontális ütközésnél az utastér felé törekvő motor miatt a kormány 2,4 centiméterrel került közelebb a vezetőhöz, míg a fékpedál komolyabb mértékben, 112 milliméterrel került hátrébb, ami már veszélyt jelenthet a vezető lábfejére, bokájára.
De ne panaszkodjon, aki a kocsiban ül, hiszen a gyalogosokra sokkal nagyobb veszélyt jelent az autó. Ők, jobb ha rögtön a legrosszabbra készülnek fel, ha éppen egy Kia Carnival próbálja őket elgázolni, hiszen a maximálisan elérhető négy csillagból csupán egyet kapott a jármű. 3 pontot gyűjtött ebben a versenyszámban az autó, ami 8 százalékos eredményt jelent. Legveszélyesebb a kocsi első lökhárítója, ami a gyalogosok lábát támadja, de a gépháztető éle sem sokkal barátságosabb, de az elgázolt járókelők komoly fejsérülésekkel is számolhatnak.
Gyermekeknek nyújtott biztonságát három csillaggal jutalmazták a szakemberek, hiszen itt 73 százalékos teljesítménnyel, 36 pontot zsebelt be.
A Kiánál jobban szerepeltek konkurensei, mind a Renault Espace, mind a Ford Galaxy egyaránt öt-öt csillaggal végeztek a teszten és a gyalogosvédelmük is egy csillaggal többet érdemelt. Egyedül a Toyota Previa kapott hajszálra ugyanilyen értékelést. Ne feledjük azonban azt sem, hogy a három évvel ezelőtti törésteszteken az előző Kia Carnival két csillaggal kevesebbet gyűjtött be, így a közeljövőben akár ötcsillagos eredményt is elérhet majd a koreai autó.