A szinte tökéletes védelem annak is köszönhető, hogy az első, oldalsó, illetve függönylégzsákok mellett a vezetőt térdlégzsák is óvja. Ez megakadályozta, hogy a műszerfal sérülést okozzon a tesztbábunak, sőt a biztonsági kormányoszlop működésének megfelelően elmozdult előre, ezzel is csökkentve a vezető terhelését. Az A-oszlopon 33 milliméteres elmozdulást mértek, így az utastér integritása nem sérült.
Könnyedén vette az oldalirányú ütközési tesztet is a kiválasztott 2,0 literes turbódízel modell. Jutalma maximális 18 pont (100 %). Miután az első üléseknél az Euro NCAP előírásának megfelelően alkalmazták a biztonsági öv használatára figyelmezető jelzést, ezért járt a plusz két jutalompont is. A végeredmény így 35 pont, azaz ötcsillagos törésteszt. Persze nem is lehet elvárni mást egy 2006-os autótól, figyelembe véve, hogy konkurensei, a Peugeot 807 és a Renault Espace is hasonlóan jó eredményt értek el.
A hátul Isofix csatlakozókhoz rögzített gyermekülésben elhelyezett 18 hónapos, illetve 3 éves gyermekbábuk is biztonságban vannak, de némi kritika is illeti az S-Maxot. Frontális ütközésnél az előírtnál nagyobb függőleges irányú terhelést mértek az idősebb babánál, és az Euro NCAP azt is negatívumként jegyzi, hogy csak opcióként kapcsolható ki a jobb oldali légzsák. E nélkül viszont fordított gyerekülést nem szabad az anyósülésre helyezni. Vannak Isofix csatlakozók a hátsó ülésnél, de azokat nem jelölik kellően hangsúlyosan.
Ennek eredményeként 37 pontot (76%) kapott a Ford Galaxy, amiért négy csillag jár az ötből. Ez nem rossz, hiszen eddig senki nem szerzett ebben a „versenyágban” ötöt.
Nem ilyen rózsás a helyzet a gyalogosgázolás vizsgálatánál. Bár a motorháztető középső része viszonylag puha, de az ütközésnél elsőként érkező lökhárító és a motorházfedél éle kemény. Így nem meglepő módon csak 15 pontot kapott a Galaxy (42%), ez pedig csupán két csillag a négyből.