Töréstesztek, másképp
A GM tízmillió dolláros költséggel épült új tesztközpontjában évente 200 darab borulásos töréstesztet végezhetnek a szakemberek.

Bár a felborulásos balesetek száma szinte elhanyagolható – még az összes baleset három százalékát sem érik el -, ellenben különösen veszélyesek. A halálos kimenetelű közúti balesetek negyedéért ezek felelnek.

A szabadidő-autókkal kapcsolatos halálos balesetek statisztikáját is a borulásos esetek vezetik, ebben a kategóriában a fejre állások 60 százaléka végződött tragikusan. Szakértők szerint a manapság egyre népszerűbb szabadidő-autókban kétszer nagyobb az esélye annak, hogy tragédia legyen a borulás végeredménye, mintha egyszerű személyautóval történne ugyanilyen eset.

A GM tervei között szerepel, hogy 2012-re minden eladott járművükbe „borulásbiztos” légzsákot építsenek. Ennek célja, hogy felborulás esetén is védje az utasokat a légzsák, így azok a mostani 0,3 másodperc helyett akár 5 másodpercig is felfújt állapotban maradhatnak.

Hogy a költséges kísérletek minden egyes részletét később kielemezhessék, a tesztcsarnokban 1728 darab egyenként 1000 W-os reflektor világítja meg az autót és az 1,3 másodpercig tartó repülés környékét. A nagysebességű felvételre alkalmas digitális kamera sem volt olcsó mulatság, csupán ezért 6 millió dollárt fizetett a gyár.