Négy csillag a Sonatának

Roncstelepre került egypár Hyundai Sonata is, miután az Euro NCAP emberei falhoz csapták azokat. A szakemberek választása ezúttal egy 2,4 literes motorral felszerelt jobbkormányos GLS-modellre esett. Ebben elöl egyfokozatú légzsákok, oldal- és függönylégzsák, valamint övelőfeszítő és överő-korlátozó is vigyáz az utasokra. A biztonsági öv becsatolására csak az elől ülők figyelmét hívja fel az autó, a hátul ülőkre nem szól rá. Ezért csak plusz két pont jár.

Frontális ütközésnél a sofőr bal lábát, térdét érheti komolyabb sérülés, amelyet a kormányoszlop burkolata okozhat, de a pedálsor 10 centiméternél nagyobb elmozdulása a lábfejet is veszélyezteti. Legnagyobb mértékben a kuplungpedál került hátrébb az ütközés után, csaknem 140 milliméterrel. Nincs biztonságban a sofőr mellett ülő utas sem, az ő lábán is könnyen sérülést okozhat a műszerfal, illetve a kesztyűtartó. A Hyundai Sonata kormánya már stabilabbnak bizonyult, az alig négy és fél centiméterrel került közelebb a vezető mellkasához. A frontális ütközés alkalmával 9 pontot kapott az autó, amely 56 százalékos teljesítményt jelent.

A Hyundai szakemberei az eredeti oldalütközés során elért eredménnyel nem voltak elégedettek, így azt az NCAP szakemberei a javítások után ismét elvégezték. Ennél a tesztnél a bábú felsőtestét érte a legnagyobb igénybevétel, de a fejet, hála a légzsákoknak, nem érte komolyabb sérülés. Ezért 16 pontot járt, így a limuzin 27 ponttal zárt, amiért négy csillagnál nem jár több.

Utasoldali légzsákját egy kapcsolóval lehet kikapcsolni, így a gyermekülést akár az első ülésre is be lehet szerelni. Hiányolták viszont a szakemberek a vezető számára szükséges, a légzsák pillanatnyi állapotáról tájékoztatást nyújtó egyértelmű, könnyen látható jelzést. Szintén a jelölésekkel akadtak gondok az Isofix-pontok környékén is. Ez azonban nem akadályozta meg a Sonatát abban, hogy a lehető legtöbb pontot gyűjtse be a törések során a hároméves gyereknek megfelelő tesztbábú számára nyújtott védelemért.

Gyalogosgázoláskor a felnőttek járhatnak jobban, az ő fejük már a motorháztető puhább területén koppanhat, míg a gyerekek számára nagyobb veszélyt jelent a Sonata orra. Gyalogosvédelemre 33 százalékot kapott az autó, amely 12 pontot ér. A jármű lökhárítója és a motorháztető elejének kiképzése nem hozott további pontokat a vizsgálat során.