Bár a tetejét a csomagtartóba tudja hajtani az Eos, ennek ellenére teljes védelmi arzenál vigyázott a betonkockával randevút megbeszélő bábukra. Az övfeszítők, överő-határolók mellett nem hiányoztak a fejlégzsákok sem. A karosszéria erős, a vezető mellett ülő bábura maximális pontot gyűjtött a kabrió. Sok pontot hullajtott el viszont a műszerfallal, mert ennek kialakítása veszélyt jelenthet a vezető bokájára és combjára.
12 pontot ért el az Eos a frontálisan végrehajtott ütközésben, ami a megszerezhető 75 százaléka. Oldalütközésnél ennél jobb jegyet kapott az autó, az itt begyűjtött 17 pont 94 százalékos eredményt takar. Ennél a vizsgálatnál az ütközés után kinyíló vezető oldali ajtó rontotta az eredményt. A be nem kapcsolt övekre figyelmeztető jelzésekért plusz két pontot szerzett a VW. A 31 pont erős négycsillagos eredményt jelent.
Bátran vihetünk gyerekeket is magunkkal az Eos-ban, ha gyermekülésben utaznak, biztonságban lesznek. A kicsiket formázó bábukkal végzett kísérletnél a maximumot nyújtotta az autó. Azért veszített mégis pontokat, mert az Isofix csatlakozópontok jelzései illetve a légzsák veszélyeire figyelmeztető matricák nem voltak egészen egyértelműek. A végeredmény 40 pont (82 %), amiért négy csillagot kapott az Eos.
Ha egyszer elgázol minket egy VW-kabrió, akkor van szerencsénk, ha a lökhárító alsó része kiüti a lábunkat és a motorháztető középső részén landolunk. Ezek ugyanis viszonylag puhábbak, kevésbé veszélyesek. A motorháztető első pereme viszont kemény, nem is adtak rá egyetlen pontot sem a biztonságtechnikai szakemberek. A gyalogosgázolásos tesztben 13 ponttal (36%) gazdagodott a VW, ami két csillagos eredményt jelent.