Azt gondolhatnánk, az 1,9 tonnás könnyedén hozza az ötcsillagos eredményt, de ahogy a kisebb szabadidő-autók közül eddig semelyik, úgy a Captiva sem érte el azt. Frontális ütközésnél mindössze 12 pontot (75 százalék) gyűjtött, mert a műszerfal veszélyes mind a vezető, mind az elöl ülő utas térdére és combjára.
Az oldalütközéses kísérletnél javított a jármű, 17 pontot szerzett (94 százalék), itt azért vontak le pontot a szakemberek, mert az oszlopos tesztnél a függönylégzsák nem nyílt ki rendesen. Ha a fenti pontokhoz hozzáadjuk az első övek bekapcsolására figyelmeztető jelzésért járó két pontot, máris megvan a 31 pontos végeredmény. Ezért az Euro NCAP-nál négy csillag jár.
Ahogy mostanában szinte minden járműnél, a Captivánál is azért vontak le pontokat a gyermekvédelmi tesztek során, mert a jobb első légzsákot nem lehet kikapcsolni, illetve a figyelmeztető jelzések és az Isofix-csatlakozó jelei nem elég hangsúlyosak.
Ám ezek meglétével sem lenne tökéletes a gyermekülésbe helyezett kicsik biztonsága, főleg a függőleges erőhatás terheli meg őket, de ezek az értékek is még megfelelőek. A 73 százalékos teljesítményével 36 pontot szerzett itt a Captiva, ami ebben az összevetésben 3 csillag az ötből.
Két csillagot kapott viszont a GM járgánya a gyalogosvédelmi kialakításaira, miután csak 17 pontot (48 százalék) gyűjtött. Hiába szerzett puha lökhárítójával maximális pontot a gyalogos lábánál az autó, ha a motorháztető éle annyira kemény, hogy nullára értékelte azt az Euro NCAP.