Elöl kétfokozatú légzsákok, oldal és függönylégzsák fúvódik fel baleset során, míg a biztonsági öveket előfeszítővel és överőhatárolóval is kiegészítették. Az autó számítógépe pedig ABS-szel és menetstabilizálóval igyekszik elkerülni a bajt.
Frontális ütközéskor a kormány közel két centiméterrel került közelebb a vezetőt helyettesítő bábuhoz, de oldalra, és felfelé is ennyit mozdult el. Az A-oszlop 4 mm-rel, a fékpedál pedig 67 mm-rel került közelebb az elöl ülőkhöz.
Az ebben a versenyszámban megszerzett 12 pontos (75 százalékos) eredmény főként a műszerfal személyében leselkedő veszély számlájára írható, de rontott az értéken a gyújtáskapcsoló, a kormányállító szerkezete, a kesztyűtartó, és a középkonzol is. Ezek főként térdmagasságban okozhatnak sérüléseket. A maradék két pontot a biztonsági öv becsatolására figyelmeztető jelzések miatt kapta a Mitsubishi.
Oldalütközés terén hibátlan, 18 pontos (100 százalékos) eredményt zsebelhetett be az Outlander, amivel sikerült összeségében négycsillagos eredményt elérnie. Az összegyűjtött 32 pont, hozza a mai szintet, hiszen a Chevrolet Captiva csupán egyel kevesebbet, a Toyota RAV4 ugyanennyit gyűjtött.
A Mitsubishi Outlander gyermekvédelme a szakemberek szerint 35 pontot, 71 százalékot ér, ami a csillagok számrendszerében hárommal egyenértékű. A szokásosnak nevezhető, nem egyértelmű jelzések feletti kesergésükön túl, más hibát is találtak a vizsgálatok során. A műszerek a frontális ütközésnél túl nagy függőleges gyorsulást regisztráltak a gyermekeket szimuláló tesztbábuk esetében.
Gyalogosvédelemre a négyből két csillagot szerzett a Mitsubishi, itt a 17 pontot (47 százalékot) a kitűnőre értékelt, gyalogosbarát lökhárító jó pontjait a keményebb, nagyobb veszélyt jelentő gépháztető-él rontotta le.