Összesen 33 pontot gyűjtött be a tesztek során a MINI. A remek eredmény elérésében nagy szerepe volt az első és hátsó biztonsági övek becsatolására figyelmeztető jelzéseknek, hiszen az ezekért kapott 3 pont nélkül csupán négy csillagra futotta volna az eredményből.

A szakemberek jobbkormányos, 1,6 literes motorral felszerelt modelleket zúztak össze, amelyekben a szokásos első légzsákok mellett oldal és függönylégzsák is óvja az utasokat. Biztonsági öveihez överőhatároló, és előfeszítő is tartozik. Elektronikus biztonsági berendezései között az ABS, fékerőelosztó, és fékasszisztens, valamint abroncsnyomás ellenőrző is.

Frontális ütközéseknél 13 pontot zsebelt be a MINI (81 százalék). Fék és kuplungpedáljai 9, illetve 5 centiméterrel kerültek hárébb a becsapódás után, míg  a kormánynál csupán 2,4 centiméteres oldalirányú elmozdulást mértek. A műszerfal, középkonzol és a kesztyűtartó is megsínyli az ütközést, ami mind a vezető, mind az anyósülésen helyet foglaló utas alsó végtagjaira jelent veszélyt.

Oldalütközésnél nem jó a kicsiknek
Oldalról is kapott

Oldalról is kapott

Oldalról is kapott


Oldalütközés után 16 pontot ítéltek az autónak, ami 89 százalékos eredményt jelent. Gyermekvédelme mindössze három csillagot ér, ami 29 pontért járt (59 százalék). Jó pontot kapott a MINI azért, hogy az utasoldali légzsák kikpacsolható, viszont a légzsák állapotáról tájékoztató jelzés nem elég látványos. Ezen felül oldalütközésnél mind a három, mind a másfél éves gyermeket szimuláló bábút érték veszélyesnek minősített hatások.

Gyalogosvédelem terén sem teljesített túl fényesen a MINI, itt a megszerezhető négyből csupán kettőt sikerült megkaparintani. Itt a lökhárító és a gépháztető eleje egyáltalán nem kapott pontot.