A Renault Twingo is eljutott az EuroNCAP szakembereinek ítélőszéke elé, és ha nem is könnyűnek, de könnyebbnek találtatott, mint korábban. A törésteszteken mindig kiváló eredményeket hozó – és ezt büszkén is hirdető – márka most nem teljesített jól.

A francia kisautó utastere nem deformálódott a frontális tesztnél, de műszerfal elemei veszélyt jelenthetnek mind a vezető, mind az anyósülésben elhelyezkedő utas térdére és lábszárára. A Twingo rendelkezik vezető- és utasoldali front-, és oldalsó fej- és testlégzsákokkal, ezekre nem is volt panasz.

Az oldalirányú tesztnél a Twingo a maximális pontszámot érte el, viszont a biztonsági öv-figyelmeztetővel nem voltak elégedettek az értékelők. A felnőtt utasok védelmére összesen 28 pontot szedett össze az autó, ami négy nem túl fényes csillagot ér.

A térdét beütheti
A térdét beütheti

A térdét beütheti

A térdét beütheti


A fiatalabb utasok védelméről is írnánk, de mivel a gyereküléseket az NCAP tesztprotokolljának megfelelően nem lehetett beszerelni az autóba, így ezen a téren a Twingo egyelőre értékelhetetlen.

A lökhárító a gyalogosok lábának megfelelő védelmet nyújt, de a motorháztető már komoly veszélyt jelent az elütött áldozatra. Erre két csillagot szerzett a Renault Twingo.