Bár hivatalosan csak a Frankfurti Autószalonon leplezik le – és így természetesen még nincs is a piacon – az EuroNCAP szakemberei már összetörték az új Peugeot 308-ast. Az eredményekből egyértelmű: meg voltak elégedve vele.
Tetőtől talpig
A 64 km/órás frontális tesztnél a 308-as utastere ép maradt, és az autó sok másikkal ellentétben az elöl ülők lábait is kiválóan megvédte a műszerfaltól. A térdlgzsákok az átlagostól eltérő testméretű utasoknak is biztonságot nyújtanak. Az övfeszítő, az överő-elosztó, az oldalsó test- és fejlégzsákok is kifogástalanul tették a dolgukat.
Az autó az oldalirányú ütköztetésnél és az oszloptesztnél is a maximális pontszámot érte el. A felnőtt utasok védelme összesen 34 pontot, öt csillagot ért az EuroNCAP szakembereinél.
A kicsiknek is biztonságos
A gyerekutasok védelmének terén sem vallott szégyent a 308-as, pontszáma 39, viszont az állandó hibát a Peugeot-nál sem kerülték el: a kikapcsolható utasodali légzsák állapotát nem jelzi világosan az autó, így az veszélyt jelenthet az előre beszerelt gyerekülés esetén. Ugyancsak kritikával illették az ISOFIX rögzítőpontok világos jelölését – vagyis inkább azok hiányát.
Gyereket elüthet!
A 308-as lökhárítója megfelelő védelmet nyújt az autó elé keveredett gyalogosok lábának, és a motorháztető is elég „puha” ahhoz, hogy a gyerekméretű áldozatok fejét megkímélje a súlyos sérüléstől. Sajnos a felnőttek már nem számíthatnak ilyesmire, de az autó még így is három csillagot szerzett a gyalogosvédelemre.