Az ötajtós – és az EuroNCAP-nál öt csillagra is értékelt – Kia Cee’d után a tesztelők a testvérmodellt, a szintén ötajtós Hyundai i30-at is próbára tették. Az eredmény jó, de nem eléggé.
A lábra vigyázni!
A koreai családi kisautó annak ellenére, hogy összesítve elérte az öt csillagot érő pontszámot, a 64 km/órás frontális teszten nem érte el a minimális pontszámot, amivel megkaphatta volna a legjobb minősítést. Az i30-ban ülő bábu térde alapján arra jutottak az EuroNCAP szakemberei, hogy a sofőr hasonló testrésze is veszélyben lenne, és ugyancsak nem voltak teljesen elégedettek a műszerfal elemeinek biztonságával. Bár az utastér teljesen ép maradt az ütközésnél, a lábak biztonságának „gyenge” minősítése lehúzta az összképet.
Az oldalirányú és az oszloptesztnél hibátlanul szerepelt az autó, ahogy a biztonságiöv-figyelmeztető is a legmagasabb pontszámot kapta. Övfeszítő, överő-határoló, vezető- és utasoldali fej- és oldallégzsák is van az autóban, talán ha a térdlégzsákot sem hagyják ki, a végső ítélet is jobb lett volna négy csillagnál.
Mindig a légzsák
A Hyundai i30 is a szokásos problémával küszködik a gyermekutasok biztonságával kapcsolatban – a gyártók nem olvassák az EuroNCAP minősítéseit? -, az első utasoladali légzsák kikapcsolható, és a gyermekülés beszerelhető, de a légzsák állapotáról nem tájékoztat megfelelően az autó, ezért a kockázat megmarad. Ugyancsak nem találták kielégítőnek az erre a veszélyre figyelmeztető matricát, és az ISOFIX rögzítőpontok jelölése sem volt egyértelmű a hátsó ülésen.
A gyermekek biztonságára Az i30 34 pontot szerzett, ez jónak mondható – három csillag.
Nem érdemes lefejelni
A gyalogosokra felemásan vigyáz a kis Hyundai – míg az esetleg elütött gyermekek súlyos sérülésének esélye kicsi, addig a felnőtt méretű áldozatok már komolyan összetörhetik magukat a motorháztetőn.