A 2007-es Mondeóra büszkék lehetnek a Fordnál, a törésteszten kiválóan szerepelt a limuzin új verziója.

Az autó mind a frontális, mind az oldalirányú és az oszlopteszten is hibátlanul teljesített, a bábuk tanúsága szerint az elöl ülőknek minden porcikája legalább „megfelelő” – a második legjobb minősítés – vagy „jó” védelemben részesül. Az előrébb tolt kormányoszlop és a jól működő térdlégzsák a műszerfal jelentette veszélyeket a minimálisra csökkenti. A Mondeóban kategóriájának megfelelően vezető- és utasoldali front- és oldalsó test- és fejlégzsák is van, és természetesen a biztonságiöv-előfeszítő és az överő-elosztó is a felszereléshez tartozik. A felnőtt utasok védelmére 34 pontot adtak az EuroNCAP szakemberei, ez pedig öt csillagot ér.

Hozta az elvárható öt csillagot
A vezető térde nem ért hozzá a műszerfalhoz

A vezető térde nem ért hozzá a műszerfalhoz

A vezető térde nem ért hozzá a műszerfalhoz


A gyermekutasok biztonságában is élen jár az új Ford, 39 pontot, és ezzel négy csillagot szerzett, panasz csak az utasoldali frontlégzsák – gyártótól kérhető – kikapcsolásának nem egyértelmű jelzésére volt, ez veszélyt jelenthet az elölre beszerelt gyermekülés estén. A hátsó ülések ISOFIX rögzítőpontjainak jelölése sem volt egészen világos.

A gyalogosok védelme terén sem vall szégyent a Mondeo: a lökhárító kimondottan veszélytelen, de még a motorháztető nagy része is tisztességes esélyt ad a súlyosabb sérülés elkerülésére egy 40 km/órás ütközés esetén. 18 pont, két csillag.