Smart ForTwo nem aprócska mérete ellenére szerepelt rosszul az EuroNCAP töréstesztjén, négy csillagra vizsgázott.

A kétszemélyes miniautó a frontális teszten megfelelően viselkedett, az utastér nem deformálódott, de a műszerfal elemei veszélyt jelentettek a vezető és az utas térdeire és combjaira.  

A kisautóban vezető és utasoldali frontlégzsák szériafelszerelés, ahogyan az övfeszítő és az överőelosztó is. Külön opcióként rendelhető oldallégzsák is, de a vizsgált jármű ilyennel nem rendelkezett. A frontális ütközésre a ForTwo 13 pontot kapott.

Az oldalirányú és az oszlopteszten a fej nem volt teljes biztonságban, a bábu az ütközésnél lefejelte a szélvédő gumikeretét, de a mért lassulási érték azt mutatta, hogy a sérülés nem lett volna súlyos igazi utas esetén. 14 pont. A Smart a felnőtt utasok védelmére összesen négy csillagot kapott.

A térdek és a combok veszélyben
A térdek és a combok veszélyben

A térdek és a combok veszélyben

A térdek és a combok veszélyben


Mivel a miniautóban nincsenek hátsó ülések, így a gyermekek biztonságát nem vizsgálták az EuroNCAP-nál, ezzel együtt megjegyezték, hogy az utasülés külön opcióként rendelhető ISOFIX rögzítőkkel, de a hátrafelé néző gyerekülés beszerelése esetére nem elég hangsúlyos a bekapcsolva hagyott légzsák veszélyeire való figyelmeztetés.

A gyalogosokra felemás módon vigyáz a Smart, amolyan „csak a fejét, hogy meg ne sántuljon” elvet követ: a lökhárítók megfelelő védelmet nyújtanak az áldozat lábainak, de a fej valószínű ütközési területe nagyon gyengén szerepelt. 10 pont, két csillag.