A Nissan szabadidő-autója az EuroNCAP szakértőinek kezei közé került, akik annak rendje- s módja szerint össze is törték, hogy megtudjuk, érdemes-e jövő nyárra is terveznünk, ha beleülünk. Eláruljuk: utasként érdemes.
A frontális ütközésnél az X-Trail utastere nem deformálódott, de a térdlégzsák hiánya kockázatot jelent az elöl ülők térdére nézve. Persze ez teljesen elhanyagolható, ha a sofőrnek kitörik a nyaka, ugyanis a Nissan SUV-jának ez a gyenge pontja – ütközésnél a fejtámla túlságosan nagy kilengést enged a vezető fejének, ami igen súlyos sérülésekhez vezethet. A nyakra leselkedő veszély miatt a frontális tesztre csak 9 pontot kapott az autó.
Amilyen rosszul teljesített a fejtámla, olyan jól szerepelt az autó az oldalsó- és oszloptesztnél, maximális pontszámot kapott, a vezető- és utasoldali fej- és testlégzsákok is kiválóan működtek, ahogyan az överő-elosztóra és az előfeszítőre sem volt panasz. A felnőtt utasok biztonságára az X-Trail összesen 30 pontot gyűjtött, ami négy csillagra volt elég.
A gyermekutasok védelme terén remekül szerepelt a Nissan: a hároméves utas biztonsága a frontális és az oldalirányú ütközésnél is maximális pontszámot ért. Természetesen az EuroNCAP értékelői most sem voltak tökéletesen elégedettek az ISOFIX rögzítőpontok jelölésével, összesítve ebből a szempontból is négy csillagot szerzett az X-Trail.
A gyalogosok jobb, ha kapkodják a lábukat a Nissan közeledtekor, mert az autó különben eltöri őket, és akkor sem járnak jobban, ha a motorháztetőre kerülnek, az is kíméletlen, a koponyasérülés esélyes. 12 pont, két csillag.