A Honda a 2008-as modellévre átalakította a Civic biztonsági rendszerét. Javítottak az övfeszítők időzítésén és kicserélték az első légzsákokat a korábbi egyfokozatúról az „okosabb” kétfokozatú technológiára. Ennek ellenére – vagy épp ezért – a frontális ütközésnél a légzsák nem nyílt ki tökéletesen, így a bábu feje találkozott a kormánykerékkel. A műszerfal alsó fele pedig sérülésveszélyt jelent az elöl ülők részére.

A gyerekek nincsenek veszélyben
Hiába az új légzsák, így is koccolt

Hiába az új légzsák, így is koccolt

Hiába az új légzsák, így is koccolt


Az oldalirányú és az oszloptesztnél a megnövelt méretű oldallégzsák jobb védelmet biztosított, mint a 2006-os verzió, az autó itt maximális pontszámot szerzett. Összesítve 32 pontot gyűjtött a Civic, ami négy csillagra volt elég.

A gyermekutasok védelmére a Honda 39 pontot kapott, az értékelésnél örömmel konstatálták az EuroNCAP-nál, hogy az első utasoldali légzsák állapota világos, így az nem jelenthet veszélyt az anyósülésre menetiránnyal szembe beszerelt gyerekülésre. Hátul az ISOFIX rögzítőpontok jelölése azonban nem volt egyértelmű. Négy csillag.

2006-ban is jól szerepelt a Civic orra a gyalogosok védelme terén, ezen nem is változtattak semmit a Hondánál. Mind a lökhárító, mind a motorháztető a minimális kockázatot jelent a lehetséges áldozatok számára. Erre a négyből három csillag jár.