Frontális ütközésnél első ízben akadt egy kis galiba, ugyanis a légzsákok nem az optimális időben fúvódtak fel, hanem késlekedtek egy keveset. A Mazdánál gyorsan kivizsgálták az esetet, így a gyártásba került autók már a módosított, tökéletes biztonságot nyújtó szoftvert kapták meg.
A becsapódás után mindkét első bábu szerencsésen megúszta a szimulált balesetet, az utastér és a dummyk térde, combja egyaránt épen maradt.
Gyermekvédelem szempontjából is remekül teljesített az autó, ennek maximális pontszám lett a jutalma. Bár a vezető maga nem tudja kikapcsolni az utasoldali légzsákot, de ezt bármelyik márkaszervizben elvégzik. A szakemberek egyedül a figyelmeztető jelzések láthatóságával nem voltak megelégedve.
A gyalogosokra közepes veszélyt jelent a Mazda2, amíg a gyalogosok lába többé-kevésbé biztonságban van, addig a gépháztető már nem kapott ennyire jó minősítést.