Hiába a kiváló minőség és megbízhatóság, a törésteszten ez nem számít, a BMW X3-as csak négy csillagot szerzett.
 
Amikor az Euro NCAP szakemberei falnak rántották a BMW kisebbik szabadidő-autóját, az utascella nem deformálódott, de a műszerfal sérülést okozhat az elöl ülők combjain is térdein. Mindössze 12 pontot gyűjtött az autó, ami manapság siralmas.

Nem alvópárna
Kinyílhat a hátsó ajtó

Kinyílhat a hátsó ajtó

Kinyílhat a hátsó ajtó


Nem sikerült a javítás az oldalsó teszteken sem, mert a nagy tömeges és az oszlopos ütközésnél is kinyílt a „támadás” oldalán az ajtó, lehetőséget teremtve, hogy az utasok kiessenek az autóból. Ezt természetesen pontlevonással honorálta az Euro NCAP. Az így szerzett 15 ponttal együtt 28 pontot gyűjtött az X3-as, így ha még lett volna benne a biztonsági övek bekapcsolására figyelmeztető jelzés, akkor sem jött volna össze az öt csillag.

Van azonban aminek örülhetnek a BMW-nél, a gyerekek védelmét tökéletesen ellátja az autó, maximális pontot gyűjtött a tesztek során. Akkor miért csak négy csillagot (39 pont) szerzett? A szokásos: nem egyértelmű a felhívás az anyósülésnél bekapcsolt légzsáknál használt gyermekszállítás veszélyeire, ahogy az ISOFIX-csatlakozók sincsenek kellően hangsúlyozva. Dicséret jár viszont azért, hogy elöl is van ISOFIX-rögzíés és az X3 automatikusan kikapcsolja a légzsákot is.

Ha elütik az embert, az sosem jó, de különösen nem, ha X3-assal. A masszív lökhárító a lábakra, a kemény motorháztető a fejre jelent nagy veszélyt. Csupán öt pont és egy csillag jár a durva akcióért.

Korábban a BMW 5-ös is kudarcot vallott, a többszöri tesztelés ellenére is csupán 4 csillagot ért el.