A Citroën új, tágasabb, szebb Berlingója teljesítette az EuroNCAP töréstesztjét, az eredmény nem rossz.
A 64 km/órás frontális ütközésnél az új modell megerősített A- és B-oszlopainak köszönhetően az utastér ép maradt, a műszerfal kialakítása azonban hagyott némi kívánnivalót maga után, a vezető térde és lábszára – térdlégzsák híján – sérülésveszélynek van kitéve. Az autóban szériafelszerelés A vezető és az elöl ülő utas légzsákja. A további 2 oldallégzsák és 2 függönylégzsák rendelhető opció. Mivel ezek a vizsgált modellnél nem voltak beszerelve, így a tesztelők az oldalirányú oszloptesztet kihagyták.
Az új Berlingo rendelkezik állítható magasságú, erőhatárolós övfeszítővel, a vezetőt hangjelzés figyelmezteti a biztonsági öv bekapcsolására.
Az autó a felnőtt utasok védelmére 27 pontot, azaz négy csillagot kapott.
Egy első, és két hátsó gyerekülés szerelhető az autóba, természetesen mindegyik ISOFIX. Az első utasoldali légzsák gyerekülés beszerelése esetén egy gombnyomással kikapcsolható, de az ennek elmaradásából fakadó veszélyekre való figyelmeztetést nem találták megfelelőnek az EuroNCAP-nél. A hátsó üléseken szintén hiányolták a pontos jelöléseket. Összesítve 39 pont, kis híján öt csillag.
A gyalogosok nem sok jóra számíthatnak, ha a Berlingóval ütik el őket – bár ez a legtöbb autónál igaz -, a lökhárító még csak-csak, de a motorháztető egyáltalán nem „puha”, komoly sérülési kockázatot jelentve. Ez így csak 10 pontot ért, csillagokban kifejezve kettőt.