Tavaly ősszel a Hyundai i30 csalódást okozott az EuroNCAP töréstesztjén, hiszen eredménye elmaradt a testvérmodell, a Kia C’eed ötcsillagos minősítésétől. A koreai gyártó nem nyugodott bele az eredménybe, és visszaküldte az autót, hogy javítson az ötösért. A pótvizsga jól sikerült.

Térdlégzsák nélkül is mehet jobban

Tavaly a legnagyobb gondot a sofőr lábának biztonsága jelentette, ütközésnél a műszerfal értékelhetetlenül szerepelt, és ez négy csillagra rontotta az egyébként nem rossz pontszámokat. A Hyundainál dolgoztak a problémán,és bár most is akadtak kifogások a kormányoszlopot illetően, az i30 ez alkalommal már bezsebelte az áhított öt csillagot.

Pótvizsgázott a Hyundai i30 1
Már nem lábtörő

Már nem lábtörő

Már nem lábtörő


A gyerekeknek is biztonságosabb

A gyermekutasok biztonságát illetően az EuroNCAP megint indigóval dolgozhatott: az egyébként kikapcsolható első légzsák veszélyére nem figyelmeztet világosan az autó, és a hátsó ISOFIX rögzítőpontok jelölése sem volt teljesen megfelelő a szakemberek szerint. Mindezek ellenére az újabb teszten – nem részletezett okokból – az i30 jobban szerepelt ezen a téren, a korábbi 34 pontos, háromcsillagos minősítést 38 pontra, négy csillagra javította az autó.

A gyalogosok biztonságának javításán nem dolgozott a Hyundai, az i30 motorházteteje a gyermekméretű áldozatokra most is kevesebb veszélyt jelentett, mint a felnőttek esetén, az eredmény a régi, két csillag.