A Mercedes középső szabadidő-autója, az ML 2008-as verziója megjárta az EuroNCAP laborját, és elvitte mind az öt csillagot a törésteszten.

A övfeszítőkkel, överő-szabályozóval, függöny- és térdlégzsákokkal is ellátott járgányban a frontális és a két oldalirányú tesztnél is szinte karcolás nélkül megúszták az „utasok”, és ez még a fapados változat. Az ML ugyanis fel van szerelve az ún. Pre-Safe rendszerrel, amely potenciális baleseti helyzet előtt „élesíti” a biztonsági berendezéseket – ez a tesztpéldányban nem volt bekapcsolva, vele együtt talán már hat csillagot is kiosztottak volna az EuroNCAP értékelésén, így azonban maradtak a maximális öt csillagnál.

Oldalról is jeles
Autóban, párnák közt nem meghalni

Autóban, párnák közt nem meghalni

Autóban, párnák közt nem meghalni


A gyermekek védelmének terén is jól vizsgázott az autó, de a tesztelők joggal sérelmezték, hogy az első utasoldali légzsák kézzel nem kapcsolható ki, csak automatikusan kerül inaktív állapotba a hátrafelé néző gyerekülés beszerelésekor, ez a tesztpéldánynál mégsem történt meg, hiába szereltek bele Mercedes gyártmányú gyerekülést. A légzsák bekapcsolva hagyásának veszélyére nem figyelmeztet az autó. Az EuroNCAP-nál szokás szerint morogtak a hátsó ISOFIX-rögzítőpontok elégtelen jelölésén is. Az eredmény ezzel együtt 34 pont, három csillag.

Általában aki töréstesztet böngész, valószínűleg a saját biztonságát tartja elsősorban szem előtt, de az ML esetében azért érdemes arra is gondolni, hogy mi történik a neadjisten elgázolt áldozattal – az EuroNCAP szerint semmi jó: az autó mindössze 6 pontot, azaz egyetlen csillagot érdemelt ki ezen a téren, ami a Ford Kuga után már ebben a kategóriában is elég kínos…