Mivel már itthon is kapható az új Ford Fiesta, így biztosan sokan kíváncsiak rá, hogy a kisautó hogyan állja meg a helyét, ha balesetről van szó – nos, az EuroNCAP tesztje alapján jól.

A kisautó a hagyományos frontális ütköztetést jól bírta, az A-oszlop mindössze 4 mm-t mozdult el hátrafelé. Bár az alapmodellben nincs térdlégzsák, a vizsgált példányban volt, így a tesztbábuk eredményei azt mutatták, hogy a Fiestában a vezető- és utasoldali frontlégzsákok által védett mellkas és a fej mellett a lábak sérülésének kockázata is megfelelően alacsony. A kis Fordba oldalsó függöny- és testlégzsák sem került, de az autó így is hibátlanul vizsgázott az oldalirányú teszten.

A felnőtt utasok védelmére a Fiesta összesen 34 pontot gyűjtött, amivel már kiérdemelte az ötcsillagos minősítést.

Ötcsillagos az új Fiesta 1
Megfelelő védelem

Megfelelő védelem

Megfelelő védelem


A kis Ford is megkapta a szokásos pontlevonást, amiért az első utasoldali légzsák gyerekülésre jelentett veszélyére nem hívja fel világosan a figyelmet, ahogy a hátsó ISOFIX rögzítőpontok jelölésével sem voltak elégedettek az EuroNCAP szakemberei. A tesztbábuk eredményei azonban jók voltak, így a gyermekek biztonságára 38 pontot, négy csillagot kapott a Fiesta.

A gyalogosok védelme terén sem vallott szégyent a Ford, a lökhárító a maximális pontot érte el, és a motorháztető is megfelelő minősítést kapott arra az esetre, ha gyermekméretű áldozat fejével találkozna, bár a ne adj’ isten elütött felnőtteknek már sokkal rosszabb kilátásai lennének. 20 pont, három csillag.