Az Opel új csúcsmodellje, az Év Autójának is megválasztott Insignia az EuroNCAP töréstesztjén is jól vette az akadályokat, megszerezte az öt csillagot, összesített eredménye pedig a középkategóriás családi autók között is jó.

Az Insignia a frontális ütközésnél a nagy szilárdságú acél utascellának, a kétfokozatú övfeszítőknek, a front-, az oldalsó fej- és testlégzsákoknak köszönhetően jól megvédte a benne ülőket. Bár az autóban nincs térdlégzsák, a tesztbábuk lábait illetően is kielégítő volt az eredmény. Az autó hibátlanul teljesítette az oldalirányú és az oszloptesztet is, így összesen 35 pontot gyűjtött, ami öt csillagot ér.

Oldalütközéskor is ellenálló
Állta a sarat az Insignia

Állta a sarat az Insignia

Jól szerepelt az Insignia


A gyermekek védelméből is jelesre vizsgázott az autó, a bábuk eredményei hibátlanok voltak, de a pontlevonás ebben az esetben is járt a bekapcsolva hagyott utas oldali első légzsák gyerekülésre jelentett veszélyének nem megfelelő nyomatékosítása miatt. A légzsák egyébként egy gombnyomással kikapcsolható, de az aktuális állapotára vonatkozó jelzéssel sem voltak teljesen megelégedve a tesztelők. A pontszám 39, nem sokkal maradt el az ötcsillagos minősítéstől.

A gyalogosokra is elfogadhatóan vigyáz az Opel, de a Honda Accord ebben jobb eredményt ért el. A lökhárító megfelelően „puhának” bizonyult a teszten, és a motorháztető egy része is jó minősítést kapott, azonban a nagyobb termetű áldozatoknak így is komolyabb fejsérülésre van esélye egy balesetnél. Az utóbbi miatt az eredmény 14 pont, két csillag.