Az Opel új csúcsmodellje, az Év Autójának is megválasztott Insignia az EuroNCAP töréstesztjén is jól vette az akadályokat, megszerezte az öt csillagot, összesített eredménye pedig a középkategóriás családi autók között is jó.
Az Insignia a frontális ütközésnél a nagy szilárdságú acél utascellának, a kétfokozatú övfeszítőknek, a front-, az oldalsó fej- és testlégzsákoknak köszönhetően jól megvédte a benne ülőket. Bár az autóban nincs térdlégzsák, a tesztbábuk lábait illetően is kielégítő volt az eredmény. Az autó hibátlanul teljesítette az oldalirányú és az oszloptesztet is, így összesen 35 pontot gyűjtött, ami öt csillagot ér.
A gyermekek védelméből is jelesre vizsgázott az autó, a bábuk eredményei hibátlanok voltak, de a pontlevonás ebben az esetben is járt a bekapcsolva hagyott utas oldali első légzsák gyerekülésre jelentett veszélyének nem megfelelő nyomatékosítása miatt. A légzsák egyébként egy gombnyomással kikapcsolható, de az aktuális állapotára vonatkozó jelzéssel sem voltak teljesen megelégedve a tesztelők. A pontszám 39, nem sokkal maradt el az ötcsillagos minősítéstől.
A gyalogosokra is elfogadhatóan vigyáz az Opel, de a Honda Accord ebben jobb eredményt ért el. A lökhárító megfelelően „puhának” bizonyult a teszten, és a motorháztető egy része is jó minősítést kapott, azonban a nagyobb termetű áldozatoknak így is komolyabb fejsérülésre van esélye egy balesetnél. Az utóbbi miatt az eredmény 14 pont, két csillag.