Az EuroNCAP két nagy családi autót vizsgált novemberben, az Opel Insigniát és a Honda új Accordját. A „párbaj” szoros volt, és bár a japán járgány hajszállal jobb eredményt ért el, nehéz lenne győztest hirdetni, és ez csak jó hír.

A 2008-as Accord a gyártó állítása szerint a  „fejlett ütközési kompatibilitású karosszéria-szerkezetnek” (ACE) köszönhetően akár olyan frontális ütközéseknél is jól szerepel, amelyeknél az ütköző autók magassága, tömege vagy vázszerkezete eltérő. Az autó az EuroNCAP frontális tesztjén sem vallott szégyent, az utastér nem deformálódott, az értékelésnél azonban megjegyezték, hogy az elöl ülő utas légzsákja nem volt ugyanolyan hatékony, mint a vezetőé.

Összesítve kategóriaelső
Jobb ezen az oldalon ülni

Jobb ezen az oldalon ülni

Jobb ezen az oldalon ülni


A megerősített oldalvédelemnek köszönhetően az Accord az oldalirányú ütközéseknél maximális pontszámot szerzett. A frontlégzsákok mellett oldalsó fej- és testlégzsákokkal is felszerelt autó a felnőtt utasok védelmére összesen 35 pontot, azaz öt csillagot kapott.

A gyermekek biztonságára nem volt panasz, a bábuk eredménye szintén hibátlan volt, de a szokásos ejnye-bejnyét az Accord sem úszta meg, a bekapcsolva hagyott első utasoldali légzsák gyermekülésre jelentett veszélyére nem megfelelően figyelmeztet a gyártó.

Mivel a kifogás csak amiatt érte az autót, mert a matricán európai nyelven nem szerepelt a figyelemfelhívás, így ezt valószínűleg gyorsan orvosolják majd a Hondánál. Az EuroNCAP szokásához híven a hátsó ISOFIX-rögzítőpontok jelzésével sem volt elégedett, de talán még nem is járt náluk autó, amelynél ez rendben lett volna.

Maximális védelem, szokásos panaszok

Maximális védelem, szokásos panaszok

Maximális védelem, szokásos panaszok


A gyermekek biztonságát 39 pontra, négy csillagra értékelték a tesztelők.

Az Accord jól teljesített a gyalogosvédelem szempontjából, mind a lökhárító, mind a motorháztető nagy része megfelelő értékelést kapott. 19 pont, három csillag.