Hiába a közös gyerekszoba, és a megosztott ruhatár – azaz a lengyelországi gyár, és a mindkét autónál használt elemek – a Ford Ka biztonság terén nem ér fel testvérmodelljéhez, a Fiat 500-ashoz. Az új Ka ezzel együtt azért nem vallott szégyent, más családok gyerekeihez – Renault Twingo, Suzuki Splash, Hyundai i10 – hasonlóan gyűjtögette a pontokat.
A hagyományos frontális ütköztetésnél a kisautó utastere ép maradt, de a műszerfal elemei nem igazán kímélték a vezetőt. Az anyósülésen utazók a tesztbábu eredményei alapján sokkal nagyobb biztonságban érezhetik magukat.
Az oldallégzsákokkal nem felszerelt aprócska Ford az oldalirányú teszten sem remekelt, az ütközésnél az EuroNCAP szakemberei szerint komoly sérülésveszélynek van kitéve az elöl ülők mellkasa. A felnőttek biztonságára a Ka 28 pontot, négy csillagot kapott.
A miniautók közül a gyermekek védelmében egyelőre verhetetlen Hyundai i10-zel szemben a Ka nem remekelt ezen a téren sem. A másfél évesnek megfelelő tesztbábu estében a tesztelők aggasztó lassulási értéket mértek, az oldalirányú ütközésnél pedig a hároméves feje mozdult el nemkívánatos irányokba.
Ahogy az EuroNCAP-től megszokhattuk, a hátsó ISOFIX rögzítőpontok jelölése ezúttal sem volt megfelelő – a gyártóknál senki sem olvassa ezeket az értékeléseket?! -, a kikapcsolható első légzsák gyerekülésre jelentett veszélyére figyelmeztető matrica viszont dicséretet kapott, a megfelelő nyelveken világosan közölte a tudnivalókat. 29 pont, három csillag.
A lökhárító maximális eredménnyel teljesített a gyalogosgázolási teszten, összességében a Ka csak gyenge minősítést szerzett ezen a téren, a motorháztető gyilkos darab. Ez így 11 pont, két csillag.