Míg a Logan a maga esetlen, szögletes formájával első pillantásra sem tagadhatta volna le olcsóságát, amelyet csak súlyosbított a nem épp túl vonzó márkanév, addig a Sandero külsőre egy teljesen vállalható darab, egyedül a Dacia-logót érezheti cikinek az ilyesmire érzékeny tulajdonos.
De hiába a szép ruha, ha rozzant testet takar – az EuroNCAP töréstesztje pedig bizony erről tanúskodik, hiába a biztonságáról híres Renault-rokonság. A Sandero két változatban vizsgázott a szakemberek előtt: a Magyarországra és a hasonló kisebb pénzű piacokra szánt verzió alacsonyabb biztonsági felszereltségű modellje, és a nálunk extraként – itthon 80 ezer Ft -, másutt viszont alapfelszerelésként kapható megnövelt biztonságú változat is túlesett a megmérettetésen.
A „fapados” autó nem remekelt, az utastér ugyan egyben maradt a frontális ütközésnél, de a műszerfal bizony a két légzsák ellenére is veszélyt jelent az elöl ülőkre, ahogy a biztonsági öv sem kímélte nagyon utasok mellkasát az oldalirányú ütköztetésnél. Ez így 24 pontot ért, amire három csillagot kapott az autó.
A hatékonyabb, pirotechnikai övfeszítővel, valamint oldalsó fej- és testlégzsákkal felszerelt testvér természetesen jobb értékelést kapott, bár a műszerfal tekintetében nem javult a helyzet. 31 pont, négy csillag.
A gyermekek biztonsága terén nincs szégyenkezni valója a Sanderónak, a szokásos panaszok – az első utasoldali légzsák státusa nem egyértelmű, a légzsák előre beszerelt gyermekülésre jelentett veszélyére való figyelmeztetés nem kielégítő, a hátsó ISOFIX rögzítőpontok jelölése nem világos – ellenére 38 pontot ért el, ami négy csillagot ér.
Az autó a gyalogosokkal nagyon kíméletlen, az elütött áldozat sem a lökhárító, sem a motorháztető „puhaságára” nem számíthat, a Sandero lábra-fejre ugyanolyan veszélyes. Az eredmény bőven átlag alatti: 6 pont, egy csillag.